مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت:همزمان با دهه فجر امسال ۱۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در استان به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- اسفندیار خزائی گفت: این طرح ها با ۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در بیش از ۳۲۵ هکتار منابع طبیعی به بهره برداری می رسند و افتتاح آن‌ها برای یک هزار و ۳۰۰ جویای کار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

او گفت: پنج طرح منابع طبیعی در شهرستان‌های نهاوند و بهار بهره برداری می‌شود که شامل ۲۰۰ هکتار اجرای عملیات بیولوژیکی و ۳۴ کیلومتر کمربند حفاظتی (بنچ مارک) در نهاوند و ۱۲۵ هکتار عملیات بیولوژیکی احیا و اصلاح مراتع در شهرستان بهار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: همچنین طرح دیگر شهرستان‌های بهار و نهاوند شامل کپه کاری مراتع، ذخیره نزولات و احیا و اصلاح مراتع است که عملیات اجرای این طرح‌ها امسال آغاز شده بود.

به گفته خزایی اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه «نعمت آباد» اسدآباد، «مرغ آباد» فامنین، «طجر علوی» و «ابدالان» تویسرکان و «باشقورتران» شهرستان کبودرآهنگ در سطح ۶ هزار و ۳۴۰ متر مکعب و ایجاد کمربند حفاظتی (بنچ مارک) به طول هشت کیلومتر در روستای «بهکندان» رزن از دیگر طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر است.

او گفت:کنترل رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان و آبخیزنشینان، بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق زیرپوشش و حفظ، احیا و بازسازی معادن تخریب شده از اهداف مهم اجرای این طرح‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ منابع پایه و آب بسیار مهم هستند که اجرای طرح‌هایی برای کنترل سیل و رسوب در مناطق روستایی از سال ۹۹ آغاز شده است و امسال به بهره برداری می‌رسد.

نیمی از مساحت استان همدان را اراضی ملی تشکیل می‌دهند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.