بارش باران و برف زمستانی حال و هوای رودخانه ها، تالاب ها و سراب های کرمانشاه به ویژه منابع آبی منطقه اورامانات را خوب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت:بارندگی های دی ماه امسال به ویژه در منطقه اورامانات چشمگیر بود و سبب شد بسیاری  از چشمه ها، رودخانه ها و سراب های استان به ویژه در منطقه اورامانات جان تازه ای بگیرند و باعث بهبود نسبی منابع آب زیرزمینی هم خواهد شد، هرچند امیداریم از این پس هم بارش‌ها را داشته باشیم.

غلامرضا چامه گفت: بر اساس گزارش‌های هواشناسی میزان بارش باران و برف در شهرستان‌های پاوه، روانسر و جوانرود چشمگیر بوده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان در مناطق غربی استان بارش‌های خوب زمستانه وجود داشت، اما در شهرستان کرمانشاه و برخی شهرستان‌های همجوار بارش‌ها چندان خوب نبوده و تاثیر زیادی به حال آبخوان‌ها نداشته است.

 سرمایه گذاری در حوزه اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری، مدیریت کشاورزی، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، مدیریت آب سد‌ها و...  از جمله اقدامات موثر برای پیشگیری از خشکی مجدد منابع آبی استان است.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.