فضاپیمای سوئیفت به علت خرابی یکی از چرخ‌های واکنش به حالت تعلیق در آمده است.

باشگاه خبرنگاران جوان -  تلسکوپ فضایی سوئیفت، یکی از فضاپیماهای ناشناخته ناسا است که در  ماموریت‌های علمی نقش کلیدی برای این سازمان فضایی داشته است.

براساس گزارش سایت digitaltrends، تلسکوپ فضایی سوئیفت ناسا دچار مشکل شده، به همین علت ماموریت علمی رصد انفجار پرتو گاما آژانس فضایی ناسا به تعلیق در آمده است. ناسا در این باره نوشت: "روز سه‌شنبه، رصدخانه سوئیفت نیل گرلز ناسا وارد حالت امن شد و مشاهدات علمی را به حالت تعلیق درآورد. تیم ماموریت در حال بررسی خرابی احتمالی یکی از چرخ‌های واکنش ( چرخ‌های واکنش اجزایی هستند که به فضاپیما اجازه می‌دهند تا با درجه بسیار دقیقی بچرخند، همچنین به نگه داشتن تلسکوپ در یک جهت کمک می‌کند) فضاپیما هستند".

تلسکوپ فضایی سوئیفت

گفته شده، تلسکوپ فضایی سوئیفت به دلیل سرعت در مکان یابی رویداد انفجار پرتو گاما و همچنین حساسیت‌های انفجار از این نوع چرخ‌ها استفاده می‌کنند. مهندسان و توسعه‌ دهندگان این تلسکوپ فضایی  برای  فهمیدن مشکل اصلی، چرخ‌های واکنش را خاموش کرده‌ و آن را به حالت امن در آوردند. به گفته تیم بررسی کننده در صورت لزوم این فضاپیما می‌تواند با پنج چرخ به ماموریت خود ادامه دهد.

تیم در حال کار برای بازیابی عملیات علمی با استفاده از پنج چرخ واکنش است. ناسا می‌نویسد که پنج چرخ باقی‌ مانده همگی همانطور که انتظار می‌رود کار می‌کنند. ناسا در ادامه می‌نویسد که این اولین بار است که یک چرخ واکنش در ۱۷ سال فعالیت سوئیفت با شکست مواجه می‌شود. رصدخانه سوئیفت علاوه بر شکار انفجار‌های پرتو گاما، داده‌هایی را نیز ارائه کرده که با همکاری تلسکوپ‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
اینطور که معلومه اینا ده تا تلسکوپ دیگه در حد هابل و جیمز وب هم دارن و صداشو درنمیارن
آخرین اخبار