به گفته متخصصان تلسکوپ جیمز وب ۱۰۰ برابر قدرتمندتر از تلسکوپ هابل است.

باشگاه خبرنگاران جوان - ناسا یک فرآیند چند ماهه و پر دردسر را آغاز کرد تا تلسکوپ فضایی جیمز وب پرتاب شود با این کار ناسا خود را در کانون توجه قرار دهد. اهمیت این کار زمانی مشخص می‌شود که تلسکوپ جیمز وب بتواند اطلاعات جدیدی را از فضا به زمین ارسال کند. مهندسان کنترل ماموریت در مرکز پرواز فضایی ناسا در گرین‌بلت مریلند، با ارسال فرمان‌های اولیه خود به موتور‌های کوچکی به نام محرک‌ها آینه اصلی تلسکوپ را تنظیم کردند.

به گزارش رویترز، آینه اولیه ۱۸ بخش را شامل می‌شود و به شکل یک شش ضلعی است که از فلز بریلیوم و با روکش طلا تشکیل شده است. ۱۸ بخش این تلسکوپ بر هم تا شده بودند تا در داخل محفظه بار موشکی که تلسکوپ را به فضا می‌برد قرار بگیرند، بقیه اجزای ساختاری آن در طی یک دوره دو هفته‌ای پس از پرتاب جیمز وب در ۲۵ دسامبر باز شدند. به گفته فاینبرگ، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تلسکوپ باید آماده ثبت اولین تصاویر علمی خود در ماه مه باشد، که تا حدود یک ماه دیگر پردازش می‌شود تا بتوان آن‌ها را برای عموم منتشر کرد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب

این تلسکوپ ۹ میلیارد دلاری که توسط ناسا به عنوان برترین رصدخانه علوم فضایی دهه آینده توصیف شده است، عمدتاً کیهان را در طیف مادون قرمز مشاهده می‌کند و می‌تواند فضا را از میان ابر‌های گاز و غبار که در آن ستاره‌ها متولد می‌شوند، نگاه کند. هابل عمدتاً در طول موج‌های نوری و فرابنفش عمل کرده است. تلسکوپ وب حدود ۱۰۰ برابر قدرتمندتر از تلسکوپ هابل است و به ما امکان می‌دهد اجرام را در فواصل دورتر مشاهده کنیم این تلسکوپ یک همکاری بین المللی است که توسط ناسا با همکاری آژانس‌های فضایی اروپا و کانادا هدایت می‌شود. Northrop Grumman Corp (NOC.N) پیمانکار اصلی بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
فضایی
۱۹:۰۳ ۲۳ دی ۱۴۰۰
کشف سیارات داری حیات واقعا بی نظیره
امید وارم که خوب کار کنه