جیمز وب برای ۲۰ سال اکتشاف فضایی سوخت دارد

دانشمندان امیدوارند تلسکوپ فضایی جیمز وب سوخت کافی برای ۲۰ سال اکتشاف فضایی را داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان - در حالی که تلسکوپ فضایی جیمز وب به سمت مقصد خود در فاصله‌ای دور از زمین حرکت می‌کند، خبر‌های خوبی در مورد این تلسکوپ منتشر شده است. به نظر می‌رسد که برای جیمز وب سوخت زیادی باقی مانده است.

بر اساس گزارش اسپیس، دانشمندان این خبر را در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز شنبه (۸ ژانویه) که به مناسبت استقرار آینه تاریخی در فضا برگزار شد، اعلام کردند. این کنفرانس پس از آن برگزار شد که جیمز وب پیچیده‌ترین فاز استقرار و بازگشایی خود را بدون هیچ مشکلی انجام داد.

بیل اوکس مدیر پروژه جیمز وب در کنفرانس مطبوعاتی که توسط مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در مریلند برگزار شد به پرتاب فوق‌العاده دقیق راکت آریان ۵ اشاره کرد که تلسکوپ وب را به فضا پرتاب کرد.

تلسکوپ جیمز وب

اوکس می‌گوید به دلیل بالا بودن میزان دقت آریان ۵ در پرتاب تلسکوپ به مدار، میزان سوخت زیادی برای جیمز وب باقی مانده است. دانشمندان امیدوارند جیمز وب برای حدود ۲۰ سال اکتشاف فضایی سوخت کافی داشته باشد. گفته می‌شود این تلسکوپ در حدود دو هفته دیگر یک عملیات تصحیح مسیر را انجام می‌دهد تا در مسیر رسیدن به مقصد نهایی خود قرار بگیرد.

انتظار می‌رود که جیمز وب تا تاریخ ۲۳ ژانویه به محل مورد نظر خود برسد و جایگاه خود را تثبیت کند. مکان استقرار این تلسکوپ در نقطه دوم لانگژی است که در فاصله ۱.۵ میلیون کیلومتری زمین قرار دارد.

ناسا اعلام کرده که در نقطه دوم لاگرانژی، نیرو‌های گرانش میان خورشید، زمین و ماه متعادل است و به تلسکوپ اجازه می‌دهد در حالی که از حداقل سوخت استفاده می‌کند، در شرایطی پایدار باقی بماند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۱ دی ۱۴۰۰
اگه نتونه تکلیف ماده تاریک و سیاه چاله ها و امواج جاذبه رو روشن کنه مفتش گرونه
آخرین اخبار