رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شهرستان لنده با بیشترین تعداد مبتلا رکورددار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - پرویز یزدان‌پناه در جلسه ستاد کرونای کهگیلویه وبویراحمد گفت: میانگین تعداد مبتلایان به کرونا در کشور از هر هزار تن ۳۰ تن و در کهگیلویه و بویراحمد ۲۳ تن است که بیشترین بروز ابتلا به کرونا در استان در شهرستان لنده است.
 
او از شیوع سویه امیکرون و شناسایی ۷ تن در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ۹۰ درصد موارد ابتلا به این نوع ویروس بدون علائم است.
 
یزدان پناه مهمترین راهکار برای مقابله با شیوع این نوع ویروس و همچنین کاهش آمار مرگ و میر ناشی از ویروس امیکرون را علاوه بر رعایت دستور العمل های بهداشتی، تکمیل واکسیناسیون بیان کرد و گفت: با هدف ایجاد ایمنی و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا تاکنون یک میلیون و ۱۳۰ هزار دُز واکسن به جامعه هدف  تزریق شده است.
 
بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این جلسه گفت: در هفته گذشته هزار و ۸۵۲ بازدید از صنوف مختلف انجام شده که ۲۹ صنف متخلف معرفی و ۲۲ واحد نیز پلمب شدند.
 
او با بیان اینکه پیک ششم این ویروس نیز در این هفته آغاز می شود گفت: هفته قبل نسبت به دو هفته قبل از آن، موارد مثبت این ویروس در استان ۷۶ درصد افزایش داشته است.
 
سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه گفت: از مجموع هفت بیمار کرونایی مبتلا به امیکرون در استان ۶ نفر مربوط به یاسوج است.
 
او گفت: باید برای پیشگیری و شیوع بیشتر این بیماری از تجمعات و شرکت در مکان های سربسته خودداری کنیم.
 
هاشمی مهر با بیان اینکه در جلسه ستاد کرونای ملی مقرر شد که کودکان زیر ۱۲ سال با رضایت والدین و داوطلبانه واکسینه شوند گفت: شرایط عمومی و نوع واکسنِ کودکان زیر ۱۲ سال، هفته آینده اعلام می‌شود.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواست تا افراد جامانده از واکسیناسیون را شناسایی و آنان را ملزم به انجام واکسن کنند.
 
او گفت: بیمارستان نرگسی گچساران هرچه سریعتر باید راه اندازی شود تا مشکلات حوزه درمان این شهرستان نیز رفع شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.