به منظور توانمند سازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، در سال جاری بیش از ۲۶۰ طرح اشتغال زایی در شهرستان ارومیه اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - ایرج بیگ زاده رئیس کمیته امداد منطقه ۲ شهرستان ارومیه  گفت: در سال جاری به منظور توانمند سازی مددجویان تحت پوشش، ۲۶۴ طرح اشتغال زایی با اعتبار ۱۵۵ میلیارد ریال در شهرستان ارومیه اجرا شد.

به گفته بیگ زاده طرح های مذکور در زمینه های خدماتی، حمل و نقل، قالی بافی و دامپروری می باشند.

اوگفت: همچنین ۶۰ مورد طرح کاریابی و ۲۱۰ مورد طرح آموزشی، مهارتی و کارآفرینی در رشته های مختلف مهارتی و پایدار سازی طرح های اشتغال در شهرستان ارومیه اجرا می شود.

رئیس کمیته امداد منطقه ۲ ارومیه می گوید: ارتقاء سطح اقتصاد و بهبود معیشت خانواده های تحت پوشش این نهاد را از اولویت های مهم کمیته امداد عنوان کرد و افزود: در این راستا ۱۲۰ پرونده مربوط به طرح های اشتغال در دست اقدام می باشد که تا پایان سال جاری اجرا خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول  نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ نفر دانشجو و دانش اموز در شهرستان ارومیه از حمایت های کمیته امداد بهره مند هستند.

بیگ زاده گفت: یک هزار و ۵۹۸ نفر دانشجو و دانش اموز از حمایت های کمیته امداد از بهرمند هستند که  از این تعداد یک هزار و ۵۲۷ نفر دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و ۷۱ نفر دانشجو در دانشگاه های پیام نور، غیرانتفاعی، آزاد، علمی و کاربردی می باشند.

به گفته رئیس کمیته امداد منطقه ۲ ارومیه در سال جاری برای دانشجویان تحت پوشش در مجموع ۱۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان شهریه پرداخت شده است. همچنین برای دانشجویان تحت پوشش و ۶۸۸ نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمک هزینه تحصیلی در مجموع به ارزش ۵ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال پرداخت شد.

بیگ زاده گفت: برای مابقی دانش آموزان نیز به محض وصول و تامین اعتبارات کمک هزینه تحصیلی پرداخت خواهد شد.

او می گوید:۴۰ عدد تبلت مجموعا به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بین دانش آموزان تحت حمایت توزیع شده است.

بیگ زاده در ادامه ارائه خدمات مشاوره تخصصی به دانشخویان، معرفی دانش آموزان به موسسات آموزشی ویژه کنکور، اجرای یکصد مورد طرح فلاح با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در منازل مددجویان تحت پوشش را از برنامه های اجرایی این نهاد در سال جاری عنوان کرد.

رئیس کمیته امداد منطقه ۲ ارومیه همچنین اظهار کرد: در سال جاری ۴۷۳ نفر از خدمات مشاوره ای، ۸۲ نفر از خدمات کانون های آموزشی بهره مند شدند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.