رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: نصب فیلترشکن‌ سطح دسترسی برای کودکان و نوجوانان را به محتواهای نامناسب باز کرده و باعث بروز آسیب‌های روحی و روانی مختلفی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در خصوص دومین پویش مردمی کودکان سایبری، گفت: یکی از اهداف برگزاری پویش مردمی کودکان سایبری، آگاه‌سازی والدین در خصوص استفاده از ابزار‌های کنترلی جهت نظارت دقیق‌تر بر زمان استفاده و فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی است.

او گفت: قسمتی از وقت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی سپری می‌شود و خانواده‌ها باید نظارتی دقیق بر فعالیت‌های فرزندان خود در فضای مجازی داشته و در خصوص آسیب‌های فضای مجازی با آن‌ها گفتگو کنند.

فضای مجازی، فضایی استاندارد برای کودکان نیست و نبود نظارت والدین بر استفاده فرزند از این فضا و کنترل نکردن مدت زمان استفاده وی، می‌تواند فرزند را در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر مختلف ناشی از فضای مجازی قرار دهد.

سرهنگ مرتضوی می‌گوید والدین از نصب و استفاده فیلترشکن توسط کودکان و نوجوانان جلوگیری کنند، زیرا نصب و اجرای این نرم‌افزار‌ها سطح دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتوا‌های نامناسب باز کرده و باعث بروز آسیب‌های روحی و روانی مختلفی می‌شود.

نصب نرم‌افزار فیلترینگ خانگی بر روی سیستم مورد استفاده فرزندان می‌تواند به خانواده اجازه دهد به اشکال مختلفی مانند محدودسازی دسترسی، گزارش به والدین و نظارت بر مصرف اینترنت فرزندان را انجام دهند. برخی از این نرم افزار‌ها مخصوص گوشی‌های هوشمند، تبلت و برخی نیز مخصوص رایانه‌ها طراحی شده‌اند.

شهروندان می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
بازی محبوب من فیلتر شده هیچ محتوای غیر اخلاقی هم نداشت تیراندازی بود،مجبور شدم از فیلترشکن استفاده کنم
آخرین اخبار