مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد گفت: شبکه تعاونی‌ها و اتحادیه‌های روستایی و کشاورزی تحت نظارت این سازمان احیاء می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزدسید حسین دشتی، گفت: به منظور توسعه نوآوری و فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی و هوشمندسازی زنجیره‌های تامین و توزیع محصولات کشاورزی، شبکه تعاونی‌ها و اتحادیه‌های روستایی و کشاورزی تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان یزد، بازمهندسی، احیاء و تقویت می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد گفت: به کارگیری کلیه امکانات سازمان و شبکه تعاونی‌ها به منظور هوشمند سازی تعاونی‌ها به ویژه ارائه خدمات و تامین و توزیع عادلانه کالا‌های مشمول تنظیم بازار و محصولات اساسی مورد نیاز مردم از مهمترین سیاست‌ها و اولویت‌هایی است.

او گفت: مجموعه تعاون روستایی به عنوان بازوی قدرتمند اجرایی و عملیاتی جهاد کشاورزی برای ایجاد تحول، رونق تولید و کارآفرینی در سطح روستا‌ها به ویژه بخش کشاورزی استان با رویکرد پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها است.

به گفته او قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی وجود دارد که لازم است به طور دقیق و شفاف شناسایی و احصاء شود.

این مسئول گفت: لازم است با فرهنگ‌سازی، همسویی منافع عمومی و فردی، توانمندسازی بومی، توجیه ذی‌نفعان و مشارکت فعال روستائیان و کشاورزان ضمن اتکای به خود و ایجاد بازخورد‌های مثبت برای بهینه سازی اقتصاد روستاها، تجدید و توسعه منابع بخش کشاورزی در سطح روستا‌ها و حرکت به سمت تعاونی‌های نسل سوم و تعاونی‌های بازار محور تجمیع و برنامه ریزی شود.

او گفت: شبکه تعاونی ها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های روستایی و کشاورزی تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان یزد با برخورداری از اساسنامه‌ای جامع و کامل و پشتوانه قوی مردمی با حضور موثر تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دامی و عضویت بیش از صد هزار نفر از کشاورزان و روستائیان منطقه در قالب ۱۰۳ تعاونی و تشکل فعالیت می‌کند.

دشتی گفت: این شبکه به تفکیک ۶ اتحادیه تخصصی استانی در بخش‌های تعاونی‌های روستایی، تعاونی‌های تولید، تعاونی‌های دامداران، تعاونی‌های مرغداران، تعاونی‌های گلخانه داران و تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری دارد.

او گفت: همچنین ۳ اتحادیه تعاون روستایی شهرستانی در شهرستان‌های ابرکوه، تفت، یزد، یک تعاونی روستایی زنان، ۳۸ تعاونی روستایی، ۳۹ تعاونی کشاورزی، ۱۶ تعاونی تولید روستایی با سرمایه بیش از ۳۱۷ میلیارد ریال و ذخیره قانونی بیش از ۱۰۸ میلیارد ریال دارد.

این مسئول گفت: برای بیش از ۳۵۳ نفر اشتغالزایی داشته و با ایجاد، تجهیز و فعالیت بیش از ۳۰ واحد صنایع تولیدی، تبدیلی، تکمیلی و فرآوری و ۹۳ باب انبار چند منظوره با ظرفیتی بیش از ۷۷ هزار و دویست و پنجاه تن در اقصی نقاط استان حضور دارد و با شبکه مویرگی در سرتاسر استان حتی در دورترین روستا‌ها خدمات‌رسانی در حوزه کشاورزی و روستایی را به نحو احسن انجام می‌دهد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار