مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: به دلیل بارش سنگین برف در مریوان، مسیرهای این شهر و اقلیم کردستان عراق بسته شد اما اکنون این مسیر باز و فعالیت ترانزیتی از سرگرفته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد فلاحی گفت: به دلیل حجم بالای بارش‌ها راه های ارتباطی در استان و اقلیم کردستان عراق مسدود شد و به همین دلیل، امکان تردد وسایل نقلیه وجود نداشت.

 علیرغم تلاش های صورت گرفته در راستای بازگشایی مسیرهای مسدود با توجه به ادامه بارش ها در روز پنجشنبه، بار دیگر کار بازگشایی مسیر در دستور کار قرار گرفت و مسیر مریوان تا مرز باشماق در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازگشایی شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان بیشترین بارندگی در طول ۲ سامانه بارشی در مریوان و اقلیم کردستان عراق بود که موجب بسته‌شدن راه‌ها و توقف تردد خودروها از مرز باشماق شد.

فلاحی گفت: در مرز باشماق مریوان هیچ مشکلی به لحاظ امکانات رفاهی و یا سوخت مورد نیاز خودروها وجود نداشت بلکه تنها بسته‌شدن مسیرها موجب توقف چند روزه کامیون‌ها و ماشین‌های ترانزیتی شد.

او همچنین در خصوص ویدیویی از یک راننده در پارکینگ مرز باشماق که در فضای مجازی منتشر شد و اعلام کرده بود، مدت ۱۰ روز در برف گرفتار شده‌اند و کسی به داد آنها نمی‌رسد، می گوید: این راننده و همکارانش پنج روز در پارکینگ نزدیک مرز باشماق در حالی که همه امکانات رفاهی نیز در اختیارشان بوده منتظر گشایش مسیر از سمت کشور همسایه بوده اند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان  پیرو انتشار این فیلم به دستور استاندار کردستان بلافاصله پیگیری و تماس تلفنی با این فرد برقرار شد که هیچ مشکلی جز انتظار برای پایان‌کولاک و گشایش مسیر نداشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: در حال حاضر در تمام جاده های بین شهری کردستان تردد در جریان است و علیرغم مسدود بودن تمامی راه های روستایی تاکنون تنها راه کمتر از ۱۰۰ روستای کردستان مسدود مانده که کار بازگشایی این راه های روستایی نیز در جریان است.

 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.