رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: ۹۵ درصد از کودکان ۵ تا ۶ساله خدابنده ای , غربالگری اضطراب شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان، نصیری گفت: تاکنون ۲۵۶ کودک در سامانه غربالگری اضطراب ثبت نام کردند و ۴۱ کودک مضطرب شناسایی و به مرکز مشاوره معرفی شدند.

او می گوید: از ابتدای امسال تا کنون ۵۰۰ مورد مشاوره در زمینه‌های تحصیلی، زندگی زناشویی و یادگیری با نیاز‌های خاص توسط یک مرکز دولتی و ۳ مرکز روانشناختی غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در شهرستان خدابنده انجام شده است.

او با بیان اینکه افرادی که نیازمند حمایت هستند، می توانند به مددکاران اجتماعی بهزیستی مراجعه کنند,گفت: در ۹ ماهه امسال ۵۷۸ مداخله مددکاری در اورژانس اجتماعی این شهرستان صورت گرفته که ۲۹۶ مورد مربوط به اختلافات خانوادگی است.

به گفته نصیری پیگیری امور مددکاری خانواده، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت ها، شناسایی داوطلبین، خیرین، معتمدین محلی و حمایت طلبی از جمله خدمات مددکاران دربهزیستی است.

او گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴۹ میلیون تومان  مشارکت نقدی و ۳۰۰ میلیون تومان غیر نقدی از محل خیرین جمع آوری و در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت : ساختمان مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان و معلولین این شهرستان، با کمک خیرین بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.