امام جمعه اروندکنار خواستار ورد همگانی برای مقابله با معضل تیر اندازی در این شهر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان  حجت السلام والمسلمین‌مهدی محمدی پور امام جمعه اروندکنار در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نسبت به تیراندازی‌های اتفاق افتاده موضع نشان داد و گفت: معنی ندارد که سلاح‌های غیر مجاز در منطقه به وفور وجود داشته باشد.

او تیراندازی‌ و کشته شدن بیگناهانی در جریان این تیراندازی‌ها را تاسف آور خواند و در ادامه گفت: تیراندازی‌هایی صورت می‌گیرد، ولی کسی وجود ندارد جلوی آن‌ها را بگیرد و جای سوال است که چرا این سلاح‌ها جمع اوری نمی‌شوند.


امام جمعه اروندکنار دستگا‌های حکومتی و شیوخ عشایر را به جمع آوری سلاح‌ها توصیه  و بر نقش خانواده‌ها در رفع مشکل حمل سلاح‌های غیر مجاز نیز تاکید کرد و از پدران و مادران خواست تا کمک کرده که کسی در خانه‌ها اسلحه نداشته باشد.

او با بیان اینکه این خطر بزرگ را گوشزد می‌کنم که اگر جلوی سلاح و تیراندازی را در منطقه گرفته نشود، فجایع خیلی بیشتری صورت می‌گیرد، گفت: فرماندار و استاندار باید تعیین تکلیف کنند وشیوخ و همه مردم اروندکنار باید وارد میدان شوند تا بار دیگر شاهد همچین فجایعی نباشیم.

حجت الاسلام محمدی پور در ادامه سکوت در برابر ظلم گرایی را یک نوع خیانت دانست و گفت: مومن باید نسبت به جامعه خود واکنش نشان دهد و در برابر کار‌های باطل اعلام موضع کند.

امام جمعه اروندکنار همچنین در سخنانش، امام خمینی (ره) را دارای شخصیتی بزرگوار خواند که با الگوگیری از حضرت زهرا س انقلاب بزرگی را به ارمغان آورد و بر جایگاه ویژه زن در اسلام تاکید کرد.

چندی پیش در جریان یک نزاع خانواگی به درب خانه ای در اروند کنار تیراندای شد، که در این تیراندازی یک جوان 30 ساله جان خود را از دست داد. هفت نفر نیز در جریان این پرونده دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

انتهای پیام /ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.