مدیرکل استاندارد همدان گفت: ۳۰ واحد صنفی که ترازو‌های آن‌ها با استاندارد‌های فنی مطابقت نداشت به مراجع قضایی و تعزیرات معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- محمّد مددی گفت: یکی از وظایف حاکمیتی و مهم سازمان ملی استاندارد اندازه شناسی قانونی و نظارت بر مقیاس‌ها است وسایل توزین و سنجش به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می‌شود، وسایل سنجش سبک شامل ترازو‌ها و وزنه‌هایی است که توسط اصناف به کار برده می‌شود.

مددی گفت:عملکرد وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در فواصل زمانی منظم توسط کارشناسان استاندارد و آزمایشگاه‌های همکار مورد ارزیابی و آزمون قرار گرفته و پس از تائید صحت عملکرد، بر روی آن‌ها برچسب تائیدیه صحت عملکرد که قابل رویت برای مصرف کننده است الصاق می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت:به منظور اطمینان از صحت کار این وسایل و جلوگیری از کم‌فروشی ناشی از عدم دقیق بودن عملکرد آن‌ها نظارت و آزمایش‌های به صورت مستمر  انجام می‎شود در این راستا مجموعه اداره کل استاندارد استان همدان در ۹ ماه نخست سال نزدیک به ۵ هزار ترازو توزین سبک در واحد‌های سراسر استان را مورد آزمون قرار داده است.

مدیر کل استاندارد همدان گفت: در این آزمون مشخص گردید که ۳۰ واحد صنفی که ترازو‌های آن‌ها با استاندارد‌های فنی مطابقت نداشت به مراجع قضایی و تعزیرات معرفی شدند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.