۷۶۶ واحد صنفی استان همدان به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در یک هفته گذشته به مرجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: بیشترین میزان تخلف این حوزه مربوط به نانوایی‌ها با ۱۲۷ مورد، کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۸۸، رستوران‌ها با ۲۱ مورد و مراکز ورزشی و رستوران‌ها ۱۹ مورد تخلف و مابقی سایر اماکن و مراکز است.

او گفت: همچنین ۴۱ واحد صنفی نیز در این مدت به علت بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی و تداوم تخلف با دستور مقام قضایی پلمب شد که شامل هشت نانوایی، چهار رستوران،۲ کارگاه، یک مرکز ورزشی، یک مورد استخر شنا و ۲۵ واحد صنفی در رشته‌های مختلف دیگر می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: از ۴۲ هزار و ۵۰۷ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان، چهار هزار و ۹۶۸ واحد در یک هفته گذشته مورد بازرسی قرار گرفتند.

لیدا رفعتی گفت: ۷۸ درصد از مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن و مراکز عمومی بهداشت فردی را رعایت می‌کنند که کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به مراجعان به پایانه‌های مسافربری برون شهری با ۶۳ درصد سپس صنایع با ۶۷ درصد است.

به گفته او ۶۵ درصد مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن عمومی و خدماتی از ماسک استفاده می‌کنند و ۴۴ درصداز مراجعان به استخر‌های شنا و مراکز تفریحی آبی و نیمی از مراجعان به استادیوم از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا استفاده کردند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: با وجود ضرورت رعایت فاصله گذاری فیزیکی، میانگین رعایت این اصل بهداشتی طی یک هفته گذشته در استان همدان ۶۱ درصد بوده که کمترین میزان رعایت این مولفه مربوط به استخر‌های شنا و مراکز تفریحی آبی ۴۴ درصد، پایانه مسافربری، استادیوم و مراکز تفریحی ۵۰ درصد و نانوایی‌ها ۵۲ درصد است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.