وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دراسپانیا با زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل این سازمان بین‌المللی دیدار و گفتگو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - سیدعزت‌الله ضرغامی در این دیدار با اشاره به اینکه گردشگری حق همه مردم دنیاست، گفت:امروز موثرترین عامل همگرایی ملت‌های دنیا، گردشگری است. ارتباط مستقیم مردم با یکدیگر بسیاری از ذهنیت‌های منفی نسبت به روابط انسانی را از بین می‌برد و زمینه دوستی و خوشبینی را بین آحاد مردم فراهم می‌کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان به دعوت دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به مادرید سفر کرده است.

او همچنین درخصوص دهمین مجمع گردشگری شهری به میزبانی شهرداری تهران، کنفرانس گردشگری روستایی کردستان و کرمانشاه و اعطای بورس‌های آموزشی و ضرورت پشتیبانی دبیرکل ازاین برنامه‌ها سخن گفت.

به گفته دبیرکل سازمان جهانی گردشگری؛ایران از نظر ماهیت چندفرهنگی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متنوع در زمینه انواع گردشگری یکی از قطب‌های اصلی گردشگری جهان محسوب می‌شود.

ایران به لحاظ جایگاهی که در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی دارد، می‌تواند سازمان جهانی گردشگری را در نیل به اهداف و برنامه‌هایش یاری کند.

پولولیکاشویلی اهم اقدامات صورت‌گرفته در طول سال‌های اخیر و دوران تصدی خود در راستای توسعه گردشگری در سطح جهان را تشریح کرد و از آن جمله به موضوع گردشگری روستایی، گردشگری داخلی در درون کشورها، توسعه و ترویج آموزش‌های آن‌لاین به‌ویژه با محوریت جوانان اشاره کرد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۲۳ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
گردشگری حق همه مردم دنیاست : بله دقیقا حق مسلم همه مردم دنیاست البته باید ثروتهای ملی ملت بینوایان محرومان تهی دستان همه دنیا رو همه حاکمان و دولتها به مردمان جهان صحیح و عادلانه پرداخت کنند به حسابهای یارانه بگیریشون تا بتوانند به گردش و تفریح بروند با جیب خالی تا سر کوچتونم نمی تونی بری چونکه یهو یه تهی دستیتر از خودت ازت درخواست اندکی پول می کنه نداری بهش بدی بیشتر خجالت می کشی .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
آخرین اخبار