مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: رگبار برف و کاهش دما برای تمام نقاط استان تا پایان وقت امروز پنجشنبه قابل انتظار است.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد - بهروز مرادپور گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با توجه به فعالیت سامانه بارشی سرد بر روی منطقه علاوه بر ابرناکی و وزش باد شدید لحظه‌ای برای اغلب نقاط استان بارش‌های مایع بصورت پراکنده گاهی رعد و برق انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: با توجه به همراهی هوای سرد با این سامانه برای ارتفاعات، نواحی کوهستانی و گردنه‌ها و برخی شهرستان‌های سردسیر بارش برف و برای سایر نقاط رگبار برف پیش بینی می‌شود.

مرادپور گفت در این بازه زمانی احتما وقوع رگبار‌های شدید و کوتاه مدت دور از انتظار نمی‌باشد و این شرایط با مخاطراتی همچون اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی سطح معابر و جاده ها، احتمال ایجاد رواناب‌های سطحی، کولاک برف در جاده‌های مواصلاتی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی همراه است.

به گفته او  شرایط ناپایدار، روز جمعه بطور کامل از استان خارج می‌شود و از روز جمعه تا یکشنبه جوی آرام بر منطقه حاکم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: از امشب تا بامداد یکشنبه با توجه به نفوذ و ماندگاری هوای سرد بر منطقه، دما‌های شبانه روند کاهشی قابل ملاحظه‌ای را خواهند داشت که منجر به بروز یخبندان، یخ زدگی سطح جاده‌ها و معابر می‌شود.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.