رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل زنجیره ارزش محوری‌ترین اقدام برای دستیابی به کشاورزی اقتصادی و تجاری محسوب می‌شود از اینرو این سازمان برای توسعه کشاورزی در استان کشت قراردادی را در اولویت کار خود قرار داده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - محمدعلی نیکبخت در بازدید از مزرعه خارج از فصل در جمع کشاورزان منطقه جلگه با اشاره به استعدادهای زراعی، باغی و شیلاتی منطقه گفت:با توجه شرایط مطلوب اقلیمی، جلگه قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان است و در آینده نیز با تلاش کشاورزان قطب تولید محصولات ارگانیک کشور خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با اشاره به تولید بیش‌از ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار تن محصولات زراعی گفت: از این میزان تولید، ٣۶۴ هزار تن آن به تولید انواع سبزیجات شامل پیاز، گوجه‌فرنگی، بامیه و فلفل اختصاص دارد.

امان طوقی می گوید: سهم تولید گوجه‌فرنگی در فضای باز از کل تولید سبزیجات، بیش‌از ۵٨ هزار و ٣٠٠ تن است.

او گفت: با توجه به شرایط اقلیمی سیستان و بلوچستان، سه نوبت گوجه‌فرنگی کشت و برداشت می‌شود.

به گفته طوقی  از ابتدای امسال تاکنون٢ هزار هکتار گوجه‌فرنگی در سیستان وبلوچستان کشت شده است.

او می گوید: عمده مناطق تولیدکننده گوجه‌فرنگی استان در شهرستان‌های زرآباد، چابهار، فنوج، دشتیاری، دلگان و خاش است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بدنبال استفاده از ارقام با عملکرد بالا، کیفیت و بازار پسندی بیشتر و از طرفی کشت قراردادی هستیم.

به گفته او با کشت الگویی، کشت گوجه‌فرنگی در منطقه و نتایج مطلوبی که حاصل شده برای تغییر الگوی کشت و توسعه اقتصادی گوجه‌فرنگی در منطقه با همیاری و مشارکت کشاورزان، کارخانه تولید رب گوجه و محصولات فرعی آن در منطقه با سرمایه‌گذاری این شرکت راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار