عضو ستاد اجرایی مسابقات کشتی لوچو از آغاز رقابت‌های کشتی لوچو جام شهدای ششم بهمن از امروز در آمل خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-پرویز فرزان گفت: دومین دوره مسابقات کشتی لوچو جام شهدای ششم بهمن آمل و گرامیداشت علامه ذوالفنون حسن زاده آملی و یاد وخاطره سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی روز‌های پنجشنبه و جمعه در سالن ورزشی پیامبر اعظم آمل برگزار می‌شود.

۱۰۵ کشتی گیرمطرح استان‌های شمالی کشور در بزرگترین مسابقه کشتی پهلوانی لوچو گرامیداشت جام شهدای ششم بهمن در شهرستان آمل وزن کشی کردند.

به گفته فرزان این کشتی گیران چهارشنبه شب در سالن پیامبراعظم (ص) آمل وزن کشی کردند.

در این مسابقات کشتی گیران در ۵ وزن پهلوانی ۶۵، ۷۵، ۸۵، ۹۵ و +۹۵ و دو وزن سرپهلوانی -۸۵ و بالاتر از ۸۵ کیلوگرم با هم رقابت خواهند کرد.

این مسابقات با برنامه ریزی خوب کمیته فنی و ستاد گرامیداشت ششم بهمن آمل با نظم و ترتیب خاصی پیش بینی شده وکشتی گیرانی که وزن کشی کرده اند، عنوان داران این رشته در مازندران هستند.

به گفته فرزان مسابقات این دوره مطابق قوانین جدید کشتی لوچو برگزار می‌شود و به همین خاطر کشتی گیران جوان و عنوان دار‌های کشتی آزاد هم وزن کشی کردند.

برای این دوره برای نفرات برتر هر وزن که پهلوانی را کسب کنند، یک راس گوسفند و به دو لوچوکاری که عنوان سرپهلوانی دو وزن را کسب کنند، دو راس گاو به عنوان جایزه به همراه تندیس جام شهدای ششم بهمن آمل اهدا خواهد شد.

به گفته فرزان این مسابقات به عنوان نخستین برنامه تدوین شده ستاد گرامیداشت حماسه مردمی ششم بهمن مردم شهرستان آمل است که در بخش ورزشی برگزار خواهد شد.

کشتی لوچو، کشتی باستانی و سنتی مردم مازندران است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار