مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن گفت: افزایش مسکن در استان‌ها باید منطقی باشد و به گونه‌ای اجرا شود که به خالی شدن روستا‌ها از سکنه و توسعه شهرنشینی منجر نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  علیرضا انصاری شامگاه چهارشنبه در هشتاد و پنجمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان در استانداری گفت: افزایش مسکن در استان‌ها باید با در نظر گرفتن بافت‌های فرسوده در قالب طرح ساماندهی انجام شود.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از آرمان‌های امام راحل است که به مستمندان قول خانه دار شدن دادند و، اما امروز پس از گذشت ۴۲ سال از آن زمان ما هنوز نتوانسته‌ایم به خواسته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی جامه عمل بپوشانیم.

انصاری درخصوص موضوع شورای مسکن که مهترین مسئله دولت سیزدهم است، گفت: رییس جمهور شخصا در این زمینه وارد عمل شد و در بهمن ماه امسال همایش توسعه مسکن ملی در کشور کلید زده می‌شود.

دوران اشتباه راهبردی و آزمون و خطای مسئولان در بخش مسکن گذشته است و باید اکنون به سمت آباد سازی خانه‌های روستایی برویم و بزرگترین افتخارمان مهاجرت معکوس از سمت شهر‌ها به سوی روستا‌ها باشد.

او می‌گوید متاسفانه ما با کاهش نرخ رشد باروری روبه رو هستیم که یکی از مهمترین دلایل آن عدم رغبت جوانان به ازدواج و افزایش سن و نداشتن خانه است.

مسئولان ما به خون شهدا و نسل جوانان مدیون هستند و باید تلاش کنند تا زمینه خانه دار شدن جوانان را فراهم کنند.

به گفته انصاری در گذشته ۷۱ درصد جمعیت ایران روستا نشین بودند، اما اکنون این رقم به ۲۴ درصد رسیده که لازم است مسکن معیشتی با محوریت توسعه روستا‌ها گسترش یابد و مانع خالی شدن روستا‌ها و مهاجرت به سمت شهر‌ها شویم.

مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن گفت: ما اصفهان را به عنوان پایلوت مسکن به کشور معرفی می‌کنیم و انتظار داریم با هم فکری نخبگان این شهر الگوی ایرانی و اسلامی در بخش مسکن پیاده شود.

در این نشست تخصصی که با حضور مسئولان و متولیان مسکن استان اصفهان برگزار شد مسائلی مانند عدم همکاری برخی شهرداری‌ها در ارائه خدمات، نبودن پیوست فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی، هزینه بر بودن زیر ساخت‌هایی همچون آب و برق، مهاجرت از سایر استان‌ها به اصفهان و مالکیت مسکن ملی در اصفهان، سیاستگذاری‌های نادرست در ساخت مسکن، مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها، توزیع نامناسب مسکن و عدم استقبال مردمی از برخی نقاط مسکن ملی مطرح شد.

همچنین آخرین وضعیت ساخت مسکن ملی شهر‌های شاهین شهر، شهر مجلسی، فولادشهر، بهارستان، کاشان و میزان پیشرفت آن‌ها گزارش شد.

در ۴۳ شهر از ۱۱۱ شهر استان اصفهان در سامانه طرح نهضت ملی مسکن امکان ثبت‌نام وجود دا رد و سهم اصفهان از بین چهار میلیون مسکن ملی ۲۰۵ هزار واحد است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.