فرماندار کاشان گفت: مدیریت میراث فرهنگی باید نسبت به تعیین تکلیف وضعیت ساختمان و تملک مکانی خارج از اماکن تاریخی اقدام و بخش اداری را از خانه تاریخی بروجردی‌ها خارج کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -   علی اکبر مرتضایی در حاشیه دیدار از اداره میراث فرهنگی این شهرستان، گفت: ساختمان فعلی اداره میراث فرهنگی به خوبی نگهداری نمی‌شود و حضور بخش اداری در خانه تاریخی بروجردی‌ها، موجب آسیب به بنای تاریخی و استهلاک اموال دولتی می‌شود.

او گفت: خانه تاریخی بروجردی‌ها که به‌عنوان نمادی از کاشان است، از سالیان گذشته مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد و گردشگر در قبال پرداخت وجه، حق بازدید از تمام فضا‌های تاریخی این مجموعه را پیدا می‌کند که متاسفانه بخشی از خانه در اختیار بخش اداری قرار گرفته است.

فرماندار کاشان می‌گوید: اداره میراث فرهنگی به‌عنوان میراث بان مکان‌های تاریخی، باید با جدیت تمام در مقابل هرگونه تخریب بنا‌ها و منظر بصری مجموعه‌های تاریخی با جدیت برخورد کند و تمام دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها باید همکاری مطلوب با این اداره داشته و تمام فعالیت‌ها در حوزه تاریخی با هماهنگی میراث فرهنگی باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.