رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: با توجه به بارش سنگین برف و لغزندگی جاده ها، تردد در محور‌های برون شهری استان بدون همراه داشتن زنجیر چرخ ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - رضا کریمی نژاد گفت: به علت کولاک دید در برخی محور‌ها کاهش قابل توجهی یافته و به خصوص در گردنه‌ها تردد با کندی مواجه است.

 شب گذشته تعدادی از خودرو‌ها در گردنه‌های برفگیر استان گرفتار شدند از هموطنان خواست از سفر‌های غیرضرور در جاده‌های استان پرهیز کنند.

غلامرضا رسولزاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم از وجودکولاک شدید در محور‌های استان به خصوص آذرشهر- عجبشیر، بستان آباد- سراب، اهر- کلیبر، مرند- جلفا و هشترود- مراغه خبر داد.

 تردد در این محور‌ها درحال حاضر فقط با زنجیر چرخ میسراست.

با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر آغاز بارش برف از چهارشنبه شب در محور‌های استان، رانندگان ضمن رعایت احتیاط در رانندگی وسایل و تجهیزات ایمنی زمستانی را به همراه داشته باشند.

 هموطنان می‌توانند با تماس با شماره ۱۴۱ و استفاده از اپلیکیشن ۱۴۱ از آخرین وضعیت محور‌های استان قبل از سفر اطلاع حاصل کنند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از امشب سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود و موجب بارش برف، بروز مه، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و کاهش دما می‌شود.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بارش برف ، کولاک شدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.