معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت : برف و کولاک گردنه‌های صائین و سامبران را در آذربایجان شرقی بست.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - غلامرضا رسول زاده  ، گفت: به علت کولاک برف و دید ناکافی گردنه صائین در محور سراب - اردبیل و گردنه سامبران در محور اهر - کلیبر مسدود است و امکان عبور از این گردنه‌ها وجود ندارد.

در محور مراغه - هشترود هم کولاک شدید حاکم است و تردد به سختی انجام می‌شود.

 با توجه به تداوم کولاک روند بازگشایی راه‌های روستایی با کندی مواجه است و در شهرستان‌های هشترود، چاراویماق و سراب در حدود ۱۰۰ روستا همچنان در محاصره برف هستند.

در سه روز اخیر راهداران آذربایجان شرقی به ۵۶۷ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک در راه‌های مختلف استان امداد رسانی و آن‌ها را برای ادامه حرکت به مسیر‌های خود هدایت کرده اند.

هوطنان  از سفر‌های غیرضرور جاده‌ای به استان پرهیز کرده و در صورت نیاز هم زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

 راه‌های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر است، مردم و مسافران از انجام سفر‌های غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

مناطق مختلف آذربایجان شرقی در سه روز اخیر شاهد بارش برف و کولاک بود، به گونه‌ای که ارتفاع برف در برخی از گردنه‌ها و ارتفاعات برف از یک متر و نیم بیشتر شد.

بر اساس اعلام هواشناسی استان آذربایجان شرقی امشب و فردا جوی پایدار بر استان حاکم خواهد بود، اما از فردا شب با نفوذ سامانه بارشی زودگذر شاهد بارش مجدد برف خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سامانه بارشی ، برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.