رئیس جمعیت هلال‌احمر، از پرواز سه بالگرد هلال‌احمر به‌منظور امدادرسانی در روستا‌های محصور در سیل کرمان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - بابک پیرحسین کولیوند که برای نظارت بر روند امدادرسانی به مناطق سیل‌زده به کرمان سفر کرده است، عصر امروز در بازدید از مناطق سیل زده گفت: قبل از ورود سامانه بارشی جدید به کشور و با توجه به هماهنگی با سازمان هواشناسی کشور، پیش آگهی‌ها و هشدار‌های لازم به استان‌های جنوبی و جنوب شرقی به ویژه در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان داده شده بود.

او می گوید: با توجه به اینکه براثر بارندگی‌های قبلی، زمین‌ها کشش آب را نداشتند و احتمال سیلابی شدن در این استان‌ها وجود داشت، آگاهی‌های لازم به ویژه در منطقه رودان و میناب در هرمزگان و رودبار، کهنوج و قلعه گنج در کرمان، صادر شده بود؛ بنابراین قبل از وقوع سیل توانستیم مردم را از نقاط خطرپذیر دور کنیم و در کمپ‌ها اسکان دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۱۱۴ شهر و روستای سیل‌زده در کرمان تاکنون ارزیابی شده است و تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر در آماده باش کامل هستند.

به گفته کولیوند، از روز گذشته ۱۲ هزار تخته موکت، ۲۰ هزار پتو و هزار بسته غذایی برای تقویت انبار‌های امدادی، به کرمان ارسال شده است تا در صورت نیاز میان سیل‌زدگان توزیع شود.

 

او گفت:  امدادرسانی در روستا‌های محصور در سیل کرمان از طریق سه فروند بالگرد هلال‌احمر در حال انجام است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار