رئیس هیئت اجرایی حزب الله لبنان هشدار داد این حزب بر اساس معادلات مد نظر خود رفتار خواهد کرد و در برابر تنش آفرینی ساکت نخواهد نشست.

باشگاه خبرنگاران جوان- سید هاشم صفی الدین در گفتگوی خبری به میزبانی محمد عفیف، مسئول روابط رسانه‌ای حزب الله و به دعوت نشست رسانه‌های ملی شامل چهره‌های رسانه ای، دانشگاهی و فرهنگی، مطرح شد و او در طول دو ساعت و ۳۰ دقیقه دیدگاه حزب الله را درباره صحنه‌ها و تحولات لبنان و منطقه ارائه کرد و به تعدادی از پرسش‌ها پاسخ داد.

صفی الدین با اشاره به  اینکه حزب الله در برابر هرگونه تنش آفرینی بویژه از جانب سعودیها ساکت نخواهد نشست اعلام کرد اگر آمریکایی‌ها از همه منطقه خارج شوند آخرین کشوری که از آن خارج می‌شوند لبنان است، زیرا این کشور در مجاورت رژیم صهیونیستی قرار دارد.

این مقام تاکید کرد  به رغم پیروزی‌ها و دستاورد‌های بزرگ محور مقاومت ، آمریکایی‌ها هنوز ظرفیت بالایی برای برهم زدن راه حل‌ها دارند و این همان چیزی است که در لبنان مشاهده می شود.

صفی الدین با اشاره به رد درخواست آمریکایی ها برای ارتباط با حزب الله، این اقدام آمریکا را تلاش برای تحت کنترل در آوردن لبنان عنوان کرد تا از این طریق در آن هرج و مرج ایجاد کند و اهداف خود را در محافظت از امنیت رژیم صهیونیستی به اجرا در آورد. آمریکایی‌ها گزینه‌های زیادی در منطقه و لبنان دارند، اما حزب الله در برابر همه گزینه‌های موجود برای لبنان آماده است.

صفی الدین با اشاره به اینکه بازگشت به دولت یک تصمیم داخلی است که اساس آن ایستادن در کنار مردم در این بحران اقتصادی است و با هیچ مذاکره در حال برگزاری هم مرتبط نیست، گمانه زنی ها درباره تاثیر منفی نتیجه بهبود روابط ایران و عربستان، بر چگونگی رفتار حزب الله را ادعایی نادرست دانست.

رئیس هیئت اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد حزب الله برای رابطه خود با همه هم پیمانان اهمیت قائل است و کاری را که باید انجام می‌دهد. او سیاست حزب الله درخصوص عربستان را پاسخ به هر گونه اقدام تنش‌زای سعودی عنوان و تاکید  امکان تفاهم عربستان و ایران این معادلات حزب الله را تغیر نمی‌دهد و حزب الله در برابر هرگونه تنش زایی که علیه آن صورت بگیرد ساکت نخواهد ماند.

در حالی که برخی متحدان لبنانی واشنگتن، مقاومت را هدف حمله و انتقاد قرار می‌دهند، برخی میانجیگر‌ها اخیرا پیامی از دولت آمریکا به مسئولان حزب الله رساندند که در آن واشنگتن، خواستار ارتباط برای گفتگو درباره مسائل مختلف لبنان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار