مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: تصفیه‌خانه جدید آب اردبیل تا یک سال آینده با تامین اعتبار لازم تکمیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - علیرضا نعمت سلطانی گفت:برای احداث و راه‌اندازی تصفیه خانه آب اردبیل ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار بر اساس ماده ۵۶ بودجه با مشارکت بانک ملت مصوب شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل می گوید:با تخصیص اعتبار لازم پیمانکار فعالیت خود را شروع کرده و درصدد هستیم هم خروجی فعلی و هم توسعه مدول دوم را تا ظرفیت تامین آب آشامیدنی ۵۵۰ هزار نفر عملیاتی کنیم.

به گفته او افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب در تابستان امسال باعث شده که اگر همین روند افزایش مصرف ادامه پیدا کند ما در تأمین آب آشامیدنی اردبیل و سرعین با مشکل جدی روبه‌رو خواهیم شد.

نعمت سلطانی گفت:تمام ظرفیت‌ها برای تولید و انتقال آب به شهرهای اردبیل و سرعین انجام شده هر چند منابع آب پشت سد یامچی ۴۰ درصد نسبت به پارسال کاهش یافته اما در ماه‌های اخیر تمام تلاش بر این است تا نیاز شهروندان به آب آشامیدنی تأمین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل می گوید: تکمیل فاضلاب اردبیل نیازمند هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است که تامین این میزان اعتبار با کمک مسئولان استان پیگیری می‌شود.

او گفت: تاکنون ۶۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر اردبیل اجرا شده و ۵۳۰ کیلومتر شبکه هم باقی مانده که با تخصیص اعتبار لازم اجرا می‌شود.

به گفته نعمت سلطانی تاکنون ۸۰۰ میلیار ریال اعتبار برای این پروژه مصوب شده و در حال حاضر هم شبکه فاضلاب و هم خط دوم انتقال آب در اردبیل در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی چهار شهر در دستور کار است گفت:برای تامین آب شهرهای اردبیل،ثمرین،،هیر و آراللو برنامه‌های متعددی تدوین شده است .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.