معاون گردشگری استان اردبیل گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال ۱۱ جشنواره و رویداد گردشگری در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - صغری فرشی گفت: معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری به ویژه در ایام کرونا یکی از اولویت‌های اصلی بوده که برای تحقق آن امسال ۱۱ جشنواره و رویداد گردشگری برگزار شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای موسسات خصوصی گردشگری به تعداد ۱۵ مورد، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی گردشگری به تعداد پنج مورد و اجرای چهار دوره آموزشی براساس تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف در استان را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

فرشی می‌گوید: بازنگری طرح جامع گردشگری با همکاری جهاد دانشگاهی، برنامه‌ریزی در راستای برگزاری رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو و برنامه‌ریزی برای حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران نیز امسال انجام شده است.

او گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان از جمله طرح‌هایی که در این حوزه امسال در استان راه‌اندازی شده یک واحد مهمانپذیر، دو واحد پذیرایی بین‌راهی، یک مجتمع خدمات رفاهی، چهار مجتمع، اردوگاه و محوطه گردشگری و ۱۰ مزرعه گردشگری بوده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت از سرمایه‌گذاران را از برنامه‌های مهم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان عنوان کرد و گفت: در همین راستا شاهد تسهیل در امور سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری استان بوده‌ایم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.