دو کوهنورد،هیمالیانورد اردبیلی پرچم «پایتخت گردشگری اردبیل در سال ۲۰۲۳»را دردو قله هشت هزار متری نپال به اهتزاز درمی آورند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل -دو کوهنورد و هیمالیانورد اردبیلی با هدف معرفی پتانسیل‌ها، قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان هریک بصورت جداگانه در بهار 1401  با صعود به دو قله «آناپورنا و لوتسه» از رشته کوه‌های هیمالیا واقع در کشور نپال، پرچم «اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2023» را به اهتزاز در خواهند آورد.

قله آناپورنا توسط ایرج معانی و قله لوتسه توسط سیاوش شهباززاده به عنوان دو کوهنورد و هیمالیانورد اردبیلی درنوردیده خواهد شد تا با اهتزاز پرچم پایتخت گردشگری اردبیل در سال 2023 به سهم خود گامی سهمگین و پرزحمت در راستای شناساندن قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری ناشناخته استان اردبیل به دنیا بردارند.

قله آناپورنا به عنوان دهمین قله بلند کره زمین و خطرناکترین قله ۸۰۰۰ متری جهان و قله لوتسه به عنوان چهارمین قله ۸۰۰۰ متری جهان شناخته شده است.

این دو کوهنورد و هیمالیانورد و فعال گردشگر اردبیلی پیش از این، پرچم «اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو» را در قله آمادابلام در سال 1398 به اهتزاز درآورده بودند و در حال حاضر نیز آماده تمرین برای صعود به قله اورست به عنوان بام دنیا هستند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.