دی ماه امسال با شش روز بدون فوتی کرونا بیشترین روزهای عاری از کرونا را در آذربایجان غربی در دو سال گذشته به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - محمدامین ولیزاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: فوتی‌های ناشی از کرونا در استان طی چهار روز گذشته به صفر و تعداد روز‌های بدون فوتی کرونایی به شش روز رسید که این امر از ابتدای شروع پاندمی کرونا در استان بی سابقه است.

وی می‌گوید: با توجه به این امر، تعداد فوتی‌های کرونا در استان در رقم هفت هزار و ۲۵۲ نفر ثابت ماند.

به گفته ولیزاد در شبانه روز گذشته، ابتلای ۷۵ نفر به بیماری کرونا در آذربایجان غربی ثبت شده است و ۳۷ نفر از بیماران نیز به علت شده بیماری در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۲۶۷ نفر کاهش یافت که نسبت به روز گذشته ۱۰ نفر کاهش یافته و کمترین میزان از بهار سال گذشته است.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در حال حاضر، ۸۶ نفر از بستری شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند و ۳۲ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

دی ماه امسال در شهرستان تکاب هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده و بسیاری از شهرستان‌ها نیز تنها یک فوتی داشتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.