رئیس مرکز بهداشت قم گفت: در هفته‌های گذشته روند شناسایی بیماران کرونایی در استان قم بار دیگر صعودی شده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - سیامک محبی گفت: با پیدایش گونه جدید بیماری کرونا احتمال می‌رود استان نیز متاثر از این نوع ویروس، از شرایط فعلی که آبی‌رنگ است، خارج شود.

رئیس مرکز بهداشت قم با بیان این‌که کیت تشخیص بیماری کرونا به تعداد کافی در استان موجود است، گفت: با وجود این‌که ابتلا به سویه اومیکرون روند شتابانی دارد، ولی به دلیل واکسیناسیون صورت گرفته، تعداد مرگ‌ومیر‌ها درتمام کشور‌ها رو به کاهش است.

محبی گفت: با توجه به قدرت سرایت سویه اومیکرون، از شهروندان درخواست داریم با مشاهده کوچک‌ترین علایم سرماخوردگی به مراکز تشخیص کرونا مراجعه و قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت قم با بیان این‌که واکسیناسیون به کاهش میزان شیوع، بستری و فوت در استان نیز کمک کرده است، گفت: تاکنون ۱۱ بیمار مبتلا به اومیکرون در استان شناسایی شده‌اند که شرایط خوبی دارند؛ بیماری تعدادی از آن‌ها به‌طور کامل برطرف شده و تعدادی نیز در انتهای روز‌های قرنطینه‌ای هستند.

محبی گفت: درحال حاضر چهار محله استان قم از جمله شهرک قدس و پردیسان در شرایط زرد کرونایی است و با توجه به تراکم جمعیت و شرایط آپارتمان‌نشینی در این مناطق، انتظار داریم ساکنان با حساسیت کافی، در صورت مشاهده علائم نسبت به قرنطینه جدیت داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به صعودی شدن روند شناسایی بیماران کرونایی درقم، گفت: موارد مثبت تست پی سی آر که به هفت درصد کاهش یافته بود، به ۱۵ درصد رسیده که نشان می‌دهد چرخش ویروس بسیار سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنیم در جامعه اتفاق می‌افتد.

رئیس مرکز بهداشت قم با بیان این‌که موارد بیماری نیز ۲۱درصد افزایش یافته است،گفت: روند افزایشی بیماری کرونا در هفته‌های آینده اتفاق بیفتد.

محبی با تاکید بر تکمیل چرخه واکسیناسیون، گفت: در استان قم گروه سنی ۲۵ تا ۳۰ سال مشارکت کمتری برای واکسیناسیون دارند و با توجه به این‌که اومیکرون جوان‌تر‌ها را مبتلا می‌کند، نگرانیم در پیک محتمل بعدی گروه‌های جوان‌تر آسیب‌پذیر باشند.

او گفت: همه گروه‌های سنی به‌ویژه گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال که چرخه اقتصاد کشور به دست آن‌هاست، برای جلوگیری از محدودیت‌ها، ممنوعیت‌ها و احتمال آغاز پیک بعدی کرونا، واکسیناسیون را به‌طور جدی دنبال کنند.

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: در کنار واکسیناسیون همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری، عدم حضور در اجتماعات و مکان‌هایی که تهویه مناسب ندارند، رعایت شود.

انتهای  پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار