سازمان بهداشت جهانی بیش از دو هزار مرکز صحی در افغانستان را حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - سازمان صحی جهان در‌تازه ترین  گزارش خود گفت افغانستان با یک بحران بشری بی‌سابقه مواجه است و سیستم صحی شکننده این کشور به شدت نیازمند حمایت است.
در گزارش سازمان صحی جهان آمده که صندوق مرکزی واکنش اضطراری سازمان ملل متحد، از نوامبر ۲۰۲۱ تا جنوری ۲۰۲۲، حدود ۴۵ میلیون دالر به سازمان صحی جهان و یونیسف برای حمایت از ۲۱۴۹ مرکز صحی در ۳۱ ولایت افغانستان کمک شده است.
طبق اعلام این سازمان دواهای ضروری، تجهیزات طبی و همچنین سوخت گرمایشی در اختیار مراکز صحی قرار داده شده تا نیازهای ضروری آنان در زمستان سخت تأمین شود. 
این بودجه همچنین سایر هزینه‌های عملیاتی، از جمله معاش حدود ۲۵ هزار کارمند صحی را نیز شامل می‌شود.
سازمان صحی جهان تأکید کرده که هنوز چالش‌های زیادی در افغانستان وجود دارد که باید رفع شود. 
به گفته این سازمان، افغانستان در حال حاضر با شیوع‌ اسهال آبکی حاد، سرخک، تب دنگی، کرونا و مالاریا مواجه است که بار سیستم صحی شکننده را افزایش داده است.
سازمان صحی جهان گفته که افزون بر تمام تلاش‌ها، بیش از ۱۲۰۰ مرکز صحی و بیش از ۱۱ هزار کارمند صحی زیر پوشش حمایتی این سازمان قرار نگرفته است.

کمیته بین‌المللی نجات در گزارشی نیز اعلام کرده است که سیستم صحی افغانستان در معرض فروپاشی است و انتظار می‌رود بیش از ۹۰ درصد از کلینیک‌های صحی این کشور تعطیل و میلیون‌ها نفر از مراقبت‌های اولیه محروم شوند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار