رئیس انجمن دوستی ایران و چین می‌گوید: در سوابق تجاری چین با ایران هیچ سوء پیشینه‌ای (بدعهدی) وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - علاءالدین بروجردی می گوید: ۶ ماه قبل از بُرد ترامپ در انتخابات قرار بر این شد که چین ۵۰ میلیارد دلار برای ایران تامین مالی کند که به دلیل اختلافات داخلی این اتفاق نیفتاد.

او گفت: سند راهبردی همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، باعث می‌شود که جذب سرمایه خارجی داشته باشیم. یکی از عوامل خروج سرمایه تسهیلاتی است که بانک‌ها پرداخت می‌کنند، کشور‌های آلمان و روسیه تسهیلاتی که می‌دهند با سود ۲ درصد است، اما در ایران این تسهیلات بیش از ۲۰ درصد است.

۲۵ دی اولین روز از اجرایی شدن سند همکاری ایران و چین بود. سند همکاری‌های جامع ۲۵ ساله، این سند یک نقشه راه برای همکاری‌های دو کشور است. این سند دارای بُعد هایی مانند سیاسی، فرهنگی، اقتصادی است که در بُعد اقتصادی دو کشور به دنبال همکاری هایی در حوزه‌های نفت، صنعت و معدن و حوزه‌های مرتبط با انرژی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
واقعا یک واقعیت هست که چین در همکاری با ایران سوء پیشینه بدی در کارنامه ندارد این در حالی هست که بیشتر کشورها در همکاری‌های اقتصادی و صنعتی با ایران متسفانه سوء پیشینه بدی را دارند. به هر حال هر همکاری اقتصادی و صنعتی که برد و برد برای هر دو طرف باشد خوب است و پابرجا خواهد ماند غیر از این باشد شکست می خورد و هر دو طرف ضرر خواهند دید
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۳:۲۹ ۲۸ دی ۱۴۰۰
همیشه گذشته درسی بوده برای آینده،
به قول استادم درسته ما زیر خاک رو نمی بینیم ولی روی خاک رو که می بینیم و خیلی میشه تشخیص داد گذشته و حتی آینده اون خاک رو...
شاید کسی باور نکنه ولی بلاشک اتفاق میافته، ارتباط ایران و چین به حدی خوب میشه که در ذهن خود ما برآوردش سخته.و زمانیکه انفجار نور دین اسلام رخ داد بیشترین روشنایی به سرزمین کفار تابانده شد و..
بلاشک دوستی بین این دو ملت سرشار از خیر و برکت برای هردو ملت ه.
صد افسوس که دیر نگاه از غرب برداشته شد و صد هزار مرتبه شکر که بالاخره برداشته شد.
آخرین اخبار