فعالیت سامانه بارشی که از شب گذشته در استان آغاز شده است همچنان ادامه دارد و حال و هوای متفاوتی را به شهرستان‌ها بخشیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  فعالیت سامانه بارشی در استان فارس، برف و باران را برای برخی از شهرستان‌های فارس به ارمغان آورده است اما بر اثر آن  خساراتی به شبکه‌های برق مناطق شهرستان اقلید آورده و موجب آب گرفتگی معابر در شهر لار شده است.

شدت بارش‌ها در شهر لار موجب آب گرفتگی خیابان‌ها و کوچه‌ها در برخی مناطق این شهر شده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی فارس در سه ساعت گذشته در لار ۲۷ میلی متر باران باریده و میزان بارندگی در این شهر از ۲۴ دی ماه تا ساعت ۹:۳۰ دقیه امروز به ۶۰ میلی متر رسیده است.

بارش شدید باران که از دیشب در شهرستان لامرد آغاز شده سبب آب گرفتی کامل جاده اشکنان به لامرد و مسدود شدن این مسیر شد

رانندگان برای تردد می توانند از جاده جدید و درحال ساخت اشکنان به لامرد استفاده کنند.

همچنین تردد در جاده های برفگیر تنها با زنجیر چرخ و رعایت سایر تدابیر احتیاطی امکان پذیر است.

سیلاب در روستای هرمود لارستان جاری شد

سیلاب روستا هرمود را فرا گرفته است و خانه بهداشت، مدارس پسرانه و دخترانه روستا و بسیاری از خانه‌ها دچار آبگرفتگی شده‌اند.

ستاد بحران شهرستان لارستان با تقاضای دهیاری این روستا، در حال ارسال کمک‌های امدادی است.

حضور امدادگران در روستای سیل زده هرمود

با توجه به بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در روستای هرمود در بخش مرکزی لارستان بلافاصله عوامل امداد و نجات هلال احمر و برخی مسئولان و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان به این منطقه اعزام و در آنجا مستقر شدند.

نیرو‌های امدادی در حال امدادرسانی و ارزیابی میزان خسارت ناشی از سیل به این روستا هستند.

محسن زمانی مدیر جمعیت هلال احمر لارستان گفت: در بازدید میدانی و ارزیابی اولیه از سیل در روستای هرمود بخش مرکزی لارستان شاهد طغیان آب از رودخانه وسط روستا بودیم که آب جاری از رودخانه به سمت کوچه‌ها رفته و موجب آبگرفتگی معابر و خانه‌های شده است.

او گفت: در حال حاضر با توجه به کاهش میزان بارش و کم شدن آب سطح رودخانه وضعیت در روستای هرمود عادی و پایدار است.

مدیر جمعیت هلال احمر لارستان گفت: سیلاب در روستای هرمود خسارت جانی نداشته است، اما به برخی تاسیسات و تا حدودی منازل مسکونی خسارت وارده کرده که در حال بررسی و میزان برآورد هستیم.

باران، کارگاه خیاطی را ویران کرد

بارش شدید باران در شهر آباده طشک مرکز شهرستان بختگان موجب ریزش ساختمان یک کارگاه خیاطی شد.

عقیل شبانی مسوول آتش نشانی شهرداری آباده طشک گفت: ظهر امروز بر اثر بارش باران یک کارگاه خیاطی به طور کامل تخریب و بیش از ۵۰۰ میلیون ریال به تجهیزات آن خسارت وارد شد.

او با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه خسارت جانی نداشته است، گفت: در زمان ریزش ساختمان به دلیل تعطیلی ظهرگاهی هیچکس در ساختمان حضور نداشت.

مسئول آتش نشانی شهرداری آباده طشک گفت: در حال حاضر نیرو‌های امدادی هلال احمر و آتش نشانی مشغول آوار برداری این ساختمان هستند.

مسدود شدن راه چند روستا در بخش بنارویه

هژبری دهیار روستای دامچه گفت: بارش شدید باران و طغیان رودخانه فصلی موجب مسدود شدن جاده روستا‌های دهفیش، جلال اباد، لاغران و دامچه از بخش بنارویه شد.

مسدود شدن راه ارتباطی روستای نعمه در لامرد

احمد خضری جانشین فرماندار لامرد در ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: بارش شدید باران و سیلاب، قسمت خاکی بعد از پل دسترسی به روستای نعمه در بخش چاهورز را با خود برده است.

او گفت: در حال حاضر دستگاه‌های اداره راه و شهرسازی لامرد در آن منطقه مستقرند تا با فروکش کردن آب، مسیر را دوباره بازگشایی کنند.

جانشین فرماندار لامرد در ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: در سامانه قبل در تاریخ ۱۲ و ۱۳ دی ماه نیز به دلیل شدت بارش‌ها مسیر ورودی روستای نعمه از دسترس خارج شده بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار