کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مصرف بی رویه قند و شکر به عنوان یکی از علت‌های ابتلا به چاقی و بیماری دیابت شناخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - اعظم فرمانی گفت: کاهش مصرف قند و شکر نخستین مرحله برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.

او با اشاره به راه‌هایی برای کاهش مصرف قند و شکر در برنامه غذایی روزانه، گفت: هنگام خرید مواد غذایی، نشانگر‌های رنگی تغذیه‌ای را به دقت بررسی کنیم تا بتوانیم مواد غذایی حاوی قند کمتری را انتخاب و خریداری کنیم.

کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز  گفت: مصرف آبمیوه‌های صنعتی، نوشیدنی‌های گازدار و حاوی قند افزوده را محدود کنیم.

او با بیان اینکه به جای مصرف شیر‌های طعم دار به ویژه انواع صنعتی، از شیر ساده کم چرب استفاده کنیم، گفت: در مصرف مواد قندی به ویژه قند‌های ساده مثل شیرینی، شکلات، مربا، عسل و شربت ها، حد اعتدال را رعایت کنیم.

کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه به جای استفاده از قند و شکر به همراه چای، از خرما، توت خشک، انجیر خشک و کشمش در حد متعادل استفاده کنیم، گفت: آب و دوغ کم نمک را جایگزین انواع نوشابه، آب میوه‌های صنعتی و شربت‌ها کنیم.

فرمانی با بیان اینکه خرید انواع شیرینی، کلوچه و شکلات را محدود و منحصر به مناسبت‌های خاص کنیم، گفت: مقدار شکر مورد استفاده در انواع غذا، کیک و شیرینی خانگی را کاهش دهیم.

او با بیان اینکه در نظر داشته باشیم که قهوه و نسکافه‌های فوری حاوی میزان زیادی شکر افزوده است، گفت: در کودکان مبتلا به بیش فعالی، مصرف زیاد قند‌های ساده در تشدید علائم موثر است؛ بنابراین توصیه می‌شود مصرف این مواد غذایی در برنامه غذایی این کودکان محدود شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.