احداث گام دوم خط انتقال مجتمع آبرسانی به منطقه کوه‌زر دامغان با اعتبار ۶٠٠ میلیارد ریال در افق ١۴٣٠ روز دوشنبه کلنگ‌زنی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان بهروز زارع وامرزانی مدیر آب و فاضلاب دامغان گفت: در گام دوم اجرای طرح، ساخت مخزن ۵۰۰ متر مکعبی، ساخت ۲ حوضچه شیرآلات و نصب متعلقات، محوطه سازی سایت مخزن و اجرای هفت کیلومتر خط انتقال در دستور کار است.

آبرسانی به منطقه سرکویر دامغان با هزینه اجرای ۶۰۰ میلیارد ریال به منظور بهره‌مندی سه‌هزار و ۲۶۲ نفر از اهالی روستا‌های جنوبی شهرستان دامغان در حال اجرا است.

 طول لوله گذاری خط انتقال این مجتمع ۶۴ کیلومتر، طول لوله گذاری بین مخازن ۱۸ کیلومتر و ۶ باب ایستگاه پمپاژ برای این مجتمع در نظر گرفته شده است.

 افق این طرح سال ۱۴۳۰ است به گونه‌ای که طبق برنامه‌ریزی ها، تا ۳۰ سال آینده با افزایش جمعیت در منطقه، امکان خدمات‌دهی همچنان وجود دارد.

با افتتاح این مجتمع، اهالی روستا‌های کوه‌زر، توچاهی، کِلو، شیمی، سَلم آباد و کوشاهی از آب مجتمع بهره‌مند می‌شوند.

کوه‌زر یک روستا در دهستان قهاب رستاق بخش امیرآباد دامغان است و در اطراف روستای کوه‌زر، روستا‌های سلم‌آباد، توچاهی، کوه‌شاهی، کلو، شیمی و چند آبادی کوچک قراردارند.

همچنین منطقه کوه‌زر و روستا‌های اطراف شامل رشم، سطوه، معلمان، حسینیان، سینک و همچنین دهستان طرود و چند روستا و آبادی دیگر، مجموعأ منطقه‌ی ((سرکویر)) را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام  / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار