معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه‌گذار ظرف یک هفته طرح تله کابین یاسوج را فعال کند تا در زمینه تسهیلات بانکی به پروژه کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج -کیامرث حاجی زاده روز دوشنبه در نشست کارگروه گردشگری با اشاره به پروژه‌های در حال احداث گردشگری همچون تله‌کابین یاسوج، گفت: تله‌کابین برای استانی همچون کهگیلویه و بویراحمد یک فرصت است و از سرمایه‌گذار انتظار می رود ظرف یک هفته دوباره پروژه را فعال کند.

طرح تله کابین یاسوج که عملیات اجرایی آن با حضور مسئولان استانی در سال ۹۲ آغاز شد قرار بود کمتر از یک سال به بهره برداری برسد و موجب خلق ۳۰۰فرصت جدید شغلی بشود همچنان با گذشت حدود ۹ سال هنوز به سرانجامی نرسیده است "

حاجی زاده  گفت: پیست اسکی کاکان دومین ظرفیت گردشگری این استان است و علی رغم تذکرات این پیست سر و سامانی نیافته و هم اینک مردم هم از تمام نقاط کشور به خصوص مناطق گرمسیری به کاکان آمده‌اند اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به ترافیک بالا در جاده ارتباطی یاسوج به کاکان، گفت: متولیان هیچ کاری در این پیست انجام نداده اند و این محور به دلیل استقبال بالای مردم و عدم برنامه‌ریزی متولیان مرکز تصادف شده است. 

حاجی زاده گفت: این پیست در فصل تابستان یکی از گردنه‌های خوش آب و هوای استان است که باید از این فرصت استفاده شود و متولیان با احداث آلاچیق، رستوران، کافی شاپ و غیره باعث رونق این منطقه شوند.

او با اشاره به برگزاری جشنواره ملی برفی در پیست اسکی کاکان، گ۴ت: ظرف ۱۰ روز با همکاری راهداری، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی با محوریت فرمانداری و استانداری پیست کاکان ساماندهی و پارکینگ موقت ایجاد شود و تمام دستگاه‌ها برای برگزاری بهتر جشنواره ملی برفی بسیج شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آبشار یاسوج و تنگ مهریان را از دیگر پروژه‌های حوزه گردشگری دانست و با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در آبشار یاسوج، گفت: کمیته ساماندهی و مبارزه با زمین‌خواری در آبشار یاسوج تشکیل شود، ضمن اینکه برای تنگ مهریان نیز تشکیل چنین کمیته‌ای نیاز است.

حاجی زاده در خصوص حضور استان در نمایشگاه گردشگری تهران، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبار لازم در این زمینه را اختصاص دهد.

او گفت: در سال‌های گذشته زمین‌هایی با هدف اجرای طرح‌های گردشگری به افراد واگذار شده است اما با گذشت ۱۰ و حتی ۱۵ سال کار خاصی انجام نگرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک در حال بررسی این زمین‌ها و بازگرداندن آن ها هستیم که طی یک ماه اخیر ۶ مورد خلع ید شده اند.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.