سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کوه‌گل شهر سی‌سخت اختصاص یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سعید طالبی پور سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این میزان اعتبار برای تعریض و ساماندهی جاده ارتباطی منطقه گردشگری کوه‌گل این شهر توریستی هزینه می شود.
 
او گفت: با همکاری شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر سی سخت راهکارهای مناسبی برای توسعه گردشگری همراه با اشتغالزایی برای مردم در این شهر گردشگر پذیر تدوین می‌شود.
 
کیانوش صیادی شهردار سی سخت هم با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در مرکز شهرستان دنا در بیرون از شهر احداث‌شده است، گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر سی سخت نیز ضروری است.
 
او گفت: شهرداری سی سخت از سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی تله کابین و دیگر طرح های گردشگری در مرکز شهرستان دنا حمایت ویژه خواهد کرد.
 
صیادی با اشاره به قابلیت های گردشگری در این شهر گفت: تصویب شهر سی سخت به‌عنوان منطقه ویژه گردشگری به جد پیگیری خواهد شد.
 
دریاچه کوه گل در هشت کیلومتری شهر زیبای سی سخت قرار دارد.
 
این دریاچه در یک گودال طبیعی نشسته بر دامان کوهستان پدید آمده و با جای گرفتن قله‌های برفگیر در پس آن و علفزار طبیعی پیرامون آن منظره‌ای کم نظیر از یک دریاچه کوهستانی در پیش چشم جلوه گر می‌کند.
 
دریاچه کوه گل از آب شدن برف قله‌های بالادست آن و از چشمه‌های طبیعی آبگیری می‌شود و سرریز آب آن از سمت باختر به صورت جویباری از دره‌ای گذر می‌کند که سر انجام به رودخانه مسیر راه می‌پیوندد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.