رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان ۵ شکارچی متخلف را در حین اقدام به شکار در تالاب گروس شناسایی و دستگیر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- فاروق سخنور گفت: در پی بارش برف سنگین و کولاک در منطقه ۵ شکارچی متخلف به طمع شکار پرندگان وارد تالاب گروس شده بودند که با حضور به موقع محیط بانان دستگیر شدند و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی گفت: از متخلفان ۵ قبضه اسلحه شکاری، ۲ رشته فشنگدان و لاشه ۲ قطعه مرغابی وحشی کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: برابر بند "ت" ماده ۳۰ قانون شکار و صید، هرگونه خرید، فروش، حمل، تکثیر و نگهداری پرندگان وحشی جرم بوده و موارد از طریق مستندات قانونی در حوزه قضایی پیگیری می‌شود.

وی می‌گوید: امسال مجوز صید و شکار در هیچ کدام از مناطق و منابع آبی این شهرستان داده نشده و طبق قانون با کسانی که محیط زیست را تهدید کنند برخورد خواهد شد.

سخنور از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

وجود تالاب‌های کانی برازان، گروس، قوپی باباعلی، حسن خان، داشخانه و قره قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان در آذربایجان غربی تبدیل نموده است و در این میان تالاب‌های کانی برازان و قوپی باباعلی جزو تالاب‌های بین المللی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.