متخصص عفونی و فلوشیپ گفت: از دست دادن حس چشایی و بویایی در امیکرون یکی از راه‌های تمایز آن با بیماری آنفلوآنزا است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر ایلامی گفت: امسال تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا در مقایسه با پارسال چند برابر شده و تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی افزایش یافته است.

او با بیان اینکه سرفه، تنگی نفس، تب، درد عضلانی از علایم مشترک بیماری کرونا و آنفلوآنزا است، گفت: راه دیگر شناخت این بیماری استفاده از تست سی پی آر و تست مخصوص امیکرون است که در حال حاضر در بیمارستان علی اصغر (ع) انجام می‌شود.

دکتر رضاییان زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: بیماری آنفلوآنزا در مقایسه با پارسال رشد داشته به طوری که از مجموع بیماران مشکوک به کرونا حدود ۲۵ درصد آن‌ها مبتلا به آنفلوآنزا بوده اند و این نشان از کم توجهی مردم به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک است.

او گفت: تست کرونا در استان انجام می‌شود و مشکلی هم برای این تست وجود ندارد، ولی برای سویه جدید امیکرون محدودیت‌هایی برای آزمایش هست که در صورت تقاضا و تمایل بیمار این تست هم انجام می‌شود.

دکتر رضاییان زاده گفت: اگر مردم واکسیناسیون بخصوص دز سوم را انجام ندهند ممکن است ما هم مانند اروپا و آمریکا و آفریقا دچار پیک خطرناک شیوع بیماری امیکرون در کل کشور باشیم و ممکن است به یک مشکل و بحران بزرگ تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار