سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد از کمبود نیروی نیمه ماهر و کارگر ساده در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - فلاحتی گفت: نبود نیروی کار نیمه ماهر و کارگر ساده مشکلی است که استان‌های صنعتی مانند یزد با آن روبرو هستند و از طرفی برخی فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدارک بالا، چون مهارت خاصی را یاد نگرفته اند، توانایی ورود به بازار کار را ندارند.

او از همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان تفت با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان تقدیر کرد و گفت: تفت یکی از کم حاشیه‌ترین شهرستان‌ها در زمینه روابط کارگری و کارفرمایی است که نشان از ارتباط خوب دستگاه‌های اجرایی تفت با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

فلاحتی گفت: خدمت رسانی بهتر به جامعه هدف که کارگران، کارفرمایان، کارآفرینان و تعاونگران هستند، نیاز به همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی دارد.

او با اشاره به کمبود نیروی کار در اکثر شهرستان‌های استان گفت: کمبود نیروی کار باعث شده نیرو‌هایی که به وسیله یک کارفرما در طول سال‌ آموزش دیده اند، به وسیله کارفرما‌های دیگر به بهانه‌های حقوق بالاتر و مزایای بیشتر جذب شوند و حفظ نیروی کار توانمند منوط به نکاتی است که باید از سوی کارفرمایان رعایت شود.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد نیروی انسانی را مهمترین مولفه تولید دانست و گفت: بالاترین تکنولوژی و امکانات بدون حضور نیروی انسانی کارایی ندارد و باید با برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مهارتی، اجتماعی و فرهنگی در افزایش آگاهی و نشاط جامعه کارگری تلاش کنیم.

فلاحتی همچنین از افتتاح مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارگران شهرستان تفت خبر داد و گفت: با افتتاح مجموعه ورزشی کارگران، جامعه کارگری می‌توانند از این امکانات به منظور نشاط و سلامت جسم و روح خود و خانواده هایشان استفاده کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار