مقامات سرویس‌های اطلاعاتی روسیه اعلام کردند به درخواست آمریکا گروه باج افزاری Revil را در عملیاتی پیچیده متلاشی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان-، پس از درخواست آمریکا برای توقف فعالیت باج افزارها در روسیه، مسکو از شناسایی و انهدام گروه باج افزار رویل (Revil ) خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرویس اطلاعات امنیت سایبری روسیه در بیانیه‌ای گفت: نیرو‌های امنیت سایبری روسیه تمام فعالیت‌های غیرقانونی این گروه باج افزار را متوقف کرده است.

دستگیری اعضای این باند باج افزاری توسط روسیه در حالی رخ می‌دهد که این روز‌ها واشنگتن و مسکو بر سر موضوع اوکراین با یکدیگر به شدت اختلاف نظر دارند. این خبر همچنین در حالی منتشر شده که اوکراین روسیه را مسئول حمله سایبری روز جمعه به ده‌ها وب سایت دولتی خود اعلام کرد.

یک مقام ارشد روس که خواست نامش فاش نشود در این رابطه گفت: ما می‌دانیم یکی از اعضای این گروه باج افزاری که روز گذشته دستگیر شده از مسئولان اصلی حمله به خط لوله سوخت رسانی آمریکا بوده است.

یک حمله سایبری در ماه مه ۲۰۲۱ به خط لوله انتقال سوخت در سواحل شرقی آمریکا موجب شد چند ماه سوخت رسانی در این مناطق با اختلال مواجه شود. بعد‌ها مقامات واشنگتن اعلام کردند گروه باج افزار Revil مسئول اصلی این حمله سایبری بوده است.

یکی از مقامات آمریکایی نیز در واکنش به این اقدام روسیه گفت: ما از این اقدام مسکو بسیار خوشحال هستیم، ولی باید بسیار واضح اعلام کنیم که این موضوع به مسئله اوکراین هیچ ارتباطی ندارد.

وی که خواست نامش فاش نشود ادامه داد: ما در مورد انگیزه‌های کرملین اطلاعات زیادی نداریم، ولی این اقدام آن‌ها را تحسین می‌کنیم.

سازمان امنیت سایبری روسیه دارایی‌های این گروه باج افزاری را پس از دستگیری شامل ۴۲۶ میلیون روبل، ۶۰۰ هزار دلار، ۵۰۰ هزار یورو، ۲۰ خودروی لوکس و برخی تجهیزات به روز کامپیوتری اعلام کرده است.

دادگاه مسکو دو نفر از اعضای این گروه به نام‌های رومن موروسکی و آندری بسونوف را شناسایی کرده و قرار است به مدت دو ماه در حبس باقی بمانند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار