روسیه: اتهامات بی اساس مانع گفتگو‌های امنیت سایبری روسیه و آمریکا می‌شود

سفارت روسیه در واشنگتن با محکوم کردن شایعاتی مبنی بر حمله سایبری روسیه به آمریکا، آن را مانع ادامه گفتگو‌های بین دو کشور دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد که اتهامات بی اساس مانع بحث و گفتگو‌های روسیه و آمریکا در حوزه امنیت سایبری می‌شود.

در بیانیه این سفارتخانه نوشته شده است: «ما به خبر جعلی منتشر شده در نشریه بلومبرگ در تاریخ ۶ ژوئیه در مورد حمله سایبری به رایانه‌های کمیته ملی جمهوریخواهان  توسط هکر‌های دولت روسیه واکنش نشان داده و چنین شایعاتی را به شدت تکذیب می‌کنیم.»

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که خود جمهوریخواهان واقعیت این حمله سایبری را انکار کرده اند.

همچنین دیپلمات‌های روسی با محکوم کردن این شایعه خاطر نشان کردند که هیچ مدرکی مبنی بر وقوع حمله سایبری وجود ندارد.

در ادامه بیانیه، سفارت روسیه  از روزنامه نگاران خواست تا اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و به اتهام زنی پایان بدهند.

در بیانیه منتشر شده این سفارتخانه همچنین خاطر نشان شده است: «ما می‌خواهیم یادآوری کنیم که در جریان نشست روسای جمهور روسیه و آمریکا در ژنو، موضوع امنیت سایبری یکی از محور‌های اصلی مذاکرات بود. همچنین توافق شد که گفتگو‌های تخصصی در مورد این موضوع مهم ادامه داشته باشند.»

این سفارتخانه همچنین تصریح کرد: «ما اطمینان داریم که بحث تخصصی در مورد همه مسائل مربوط به فضای مجازی، به متخصصان این امکان را می‌دهد تا امنیت زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور‌های ما را به طور مشترک بهبود بخشند. اتهامات ناخواسته براساس شهادت برخی منابع ناشناس، فقط باعث تخریب این پیشرفت خواهد بود.»

اوایل روز سه شنبه، بلومبرگ ادعا کرد که شبکه‌های ابری کمیته ملی حزب جمهوریخواه، که توسط مایکروسافت سرویس دهی می‌شوند، مورد حمله سایبری قرار گرفته اند. این نشریه ادعا کرد که هکر‌هایی که با سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) مرتبط هستند می‌توانند عامل این حمله باشند. بر اساس این گزارش، این حمله از طریق Synnex، ارائه دهنده خدمات IT برای این کمیته انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار