آماده باش ستاد بحران شهرستان رشت برای بارش برف

سرپرست فرمانداری رشت از آماده باش ستاد بحران این شهرستان برای بارش برف پیش رو خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - حمیدرضا امام‌پناهی گفت: بنا بر گزارش هواشناسی وضعیت نارنجی برای شهرستان رشت و در بخشی از سنگر و کوچصفهان هم وضعیت قرمز پیش بینی شده است، لذا همه دستگاه‌های اجرایی باید در آماده باش کامل باشند.

به گفته او مرخصی تمام مدیران و معاونان عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و مقابله با بحران شهرستان رشت تا پایان هفته لغو می‌شود.

بخشداران، شهردارن و دهیاران با تمام امکانات موجود و محلی باید همراه ستاد بحران باشند.

با توجه به پراکندگی بارش برفی که پیش بینی شده انتظار می‌رود در هر بخشی که هستیم نسبت به کل شهرستان احساس مسئولیت کنیم.

چنانچه در منطقه‌ای بارش برف کمتر بود، امکانات آن باید برای کمک به مناطق پربارش بسیج شود؛ زیرا هر مسیری که ارتباط قطع شود، محور ارتباطی کل شهرستان تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

ذخیره سوخت نانوایی‌های رشت

رئیس ستاد بحران رشت همچنین گفت: به ۸۷ نانوایی سطح این شهرستان ۵۳ هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت ذخیره تحویل داده شده است تا مشکلی در این خصوص به وجود نیاید.

تمام نانوایی‌ها باید پخت کنند، چنانچه نانوایی در ارائه خدمت‌رسانی کوتاهی کند در تخصیص سهمیه بدون اغماض برخورد می‌شود.

در هنگام بارش برف سنگین، در بازگشایی محور‌ها اولویت با محور‌های اصلی، چهارراه‌ها و شریان‌های اصلی، محور‌های ارتباطی روستایی به شهر و برعکس است.

به گفته امام‌پناهی در این مدت از پیمانکاران بخش خصوصی و امکانات و ماشین آلات آن‌ها نیز جهت رفع بحران بهره‌مند خواهند شد، در صورت نداشتن همکاری هیچگونه خدماتی به پیمانکارانی که در مواقع بحران همراه نیستند، ارائه نمی‌شود.

برف‌روبی جاده‌های سوخت رسان و مراکز بیمارستانی

در محور امامزاده هاشم باید مهمانسرا‌ها و مساجد آمادگی پذیرایی و استقرار در راه ماندگان را داشته باشند.

همچنین برف‌روبی جاده‌های سوخت رسان در شهر و مراکز بیمارستانی باید در اولویت باشد.

هلال احمر با دپوی اقلام غذایی و دارویی، پتو و لوازم گرم آمادگی لازم را داشته باشد تا در وقوع بحران در کمترین زمان خدمات ارائه دهد.

گشت‌زنی ماشین‌های برف‌روب از دقایق اولیه بارش برف

همزمان با دقایق اولیه بارش برف ماشین‌های برف‌روب باید در محور‌ها در حال گشت‌زنی باشند و صرفا منتظر نباشند محوری مسدود شود تا اقدام به بازگشایی کنند.

دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری شهرستان در ۳ محور رشت به امام زاده هاشم، سنگر به کوچصفهان و رشت به آستانه اشرفیه آماده باش هستند.


بیشتر بخوانید


تمامی تدابیر برای تأمین سوخت جایگاه‌ها در سطح شهرستان اندیشیده شده تا هیچ گونه مشکلی در این خصوص به وجود نیاید.

به ۲۹۲ واحد تولیدی، مراغداری و ... به میزان ۵ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت ذخیره تحویل داده شده است تا مشکلی برای این واحد‌ها در شرایط بحرانی پیش نیاید.

جلسه ستاد بحران شهرستان رشت برای بارش برف

او در جلسه ستاد بحران رشت که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه که همیشه پای کار بودند، در دستور کار بخشداران و مدیران باشد.

در بحث مربوط به تأمین آب، برق و گاز تدابیر لازم اندیشیده شده تا با مشکل مواجه نباشیم و تمامی نیروی‌های میدانی پای کار هستند.

بارش برف ذر گیلان

به پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان بارش‌ها در این استان از نیمه شب یکشنبه ۲۶ دی ماه آغاز می‌شود و تا اواخر روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

این بارش‌های فرصت مناسبی برای شخم زمستانه کشاورزان در روز‌های آینده است تا از این نعمت الهی نهایت بهره ببرند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.