چگونه سیستم ایمنی بدن را در مقابل کرونا تقویت کنیم؟

یکی از روش‌های موثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا، تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت بدن به کمک مصرف مناسب مواد غذایی سالم است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز گفت: در دوران کرونا، نقش موثر و پیشگیرانه تغذیه سالم در ابتلا به این بیماری برای دریافت کافی ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

او گفت: مصرف روزانه منابع ویتامین C شامل سبزی‌های سبز رنگ مانند فلفل دلمه ای، اسفناج، انواع مرکبات، توت فرنگی و کیوی در طول روز به علت خاصیت آنتی اکسیدانی، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود؛ همچنین دریافت مناسب ویتامین‌های خانواده B در منابع غذایی روزانه مانند گوشت قرمز، ماهی، حبوبات، تخم مرغ، شیر، غلات کامل و موز، سیستم ایمنی را ارتقا می‌بخشد.

شادی دانشور گفت: توصیه می‌شود مصرف منابع غذایی ویتامین A و پیش ساز‌های آن، مانند «بتاکاروتن» که در هویج، گوجه فرنگی، کدو حلوایی، مرکبات، طالبی و زرده تخم مرغ یافت می‌شود، به همراه دریافت مناسب از منابع غذایی حاوی مواد معدنی همچون «سلنیوم» که در مغزها، ماهی، میگو و قارچ موجود است، در سبد غذایی قرار گیرد.

او گفت: کمبود ویتامین D به عنوان ویتامین محلول در چربی نیز سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود. مصرف مکمل ویتامین D در قالب یک عدد کپسول ۵۰ هزار واحدی به صورت ماهانه برای افراد بالا ۱۲ سال و یک عدد کپسول به ازای هر دو ماه برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال، می‌تواند ارتقادهنده سیستم ایمنی بدن باشد.

تغذیه سالم

کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز گفت: خوب است به خاطر داشته باشیم داشتن خواب کافی، فعالیت بدنی مناسب و روزانه، دریافت به اندازه مایعات به ویژه آب، استفاده از زردچوبه به علت خاصیت ضدالتهابی و سیر و پیاز و زنجبیل تازه در هنگام تهیه غذا، به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک به سزایی می‌کند.

او گفت: توصیه می‌شود در صورت وجود مشکلات و حساسیت‌های گوارشی در هنگام مصرف لبنیات، از لبنیات پروبیوتیک که سبب بهبود عملکرد گوارشی می‌شود، استفاده کنیم.

شادی دانشور گفت: نکته قابل توجه اینکه در صورت تمایل به مصرف مکمل‌های غذایی، لازم است قبل از آن با پزشک مشورت کرد و از مصرف خودسرانه مکمل‌ها پرهیز کنیم. همچنین باید دقت کرد که استفاده افراطی از هر نوع ماده غذایی می‌تواند برای بدن عوارض داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار