باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمدخلیل عسگری با تاکید بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال ۹۲ خاک خورده و هیچ استفاده میدانی از آن نشد تا اینکه در دولت سیزدهم سند با همکاری مجلس در دستور کار قرار گرفت.
او با بیان اینکه نظام رتبهبندی معلمان یکی از دستاوردهای اساسی سند تحول است، گفت: در این سند به معیشت معلمان نیز توجه شده که با همت دولت و مجلس شاهد اجرایی شدن رتبهبندی و همسانسازی حقوق بازنشستگان باشیم.
عسگری با بیان اهداف و اولویتهای آموزش و پرورش استان فارس افزود: بومیسازی و برش استانی سند تحول، اجرای بیانیه گام دوم و تشکیل هسته اندیشهورز برای اجرای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی اهدافی است که در استان فارس دنبال میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه باید تربیت در مدارس بر مبنای ۶ ساحت باشد و تربیت تک ساحتی باید برچیده شود، گفت: دستگاهها و ادارات در ذیل این ۶ ساحت به آموزش و پرورش کمک کنند.
او با بیان اینکه با وجود اقدامات انجام شده حال آموزش و پرورش فارس خوب نیست، گفت: بیش از ۱۳ هزار نفر در مقطع ابتدایی، بیش از ۷ هزار نفر در متوسطه اول و بیش از ۸۹۰۰ هزار نفر در متوسطه دوم از تحصیل بازماندند که نیاز به حمایت خیرین است.
عسگری با بیان اینکه مدارس برای بازگشایی در پساکرونا نیاز به حمایت و تجهیزات دارند، گفت: حمایت برای تامین اعتبارات نیاز اصلی آموزش و پرورش استان فارس است.
او با اشاره به وضعیت کلاسهای غیراستاندارد گفت: ۵۱۰۴ کلاس غیر استاندارد در استان وجود دارد که نیاز به باز احداث یا مقاومسازی دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش همچنین درباره بازگشایی مدارس گفت: در این زمینه تابع ستاد کرونا هستیم، اما دچار افت شدید آموزشی هستیم و این آمادگی برای حضور دانشآموزان وجود دارد با این حال حضور دانشآموزان اختیاری است.
عسگری با بیان اینکه سال آینده با مشکل نیرو روبهرو هستیم، گفت: باید زمینه رفع کمبود نیروها را فراهم کنیم و تلاش داریم که این دغدغه را از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین کنیم.
انتهای پیام/