رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان با علائم سرماخوردگی و موارد مثبت در حال افزایش است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -  عبدالرضا جانگران‌نژاد می‌گوید: در استان خوزستان ۵ هزار نفر در قالب یک هزار و ۷۰۷ تیم عملیاتی در طرح شهید سلیمانی در حال فعالیت هستند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان می‌گوید: به دلیل تعداد کم موارد مثبت و مشکل در تامین خودرو یک هزار نفر نیز کاهش نیرو داشته‌ایم.

برای اجرای طرح شهید سلیمانی در خوزستان به ۲۵۰ خودرو نیاز است، اما به گفته این مقام مسئول اکنون حدود ۱۵۰ خودرو  وجود دارد.

او گفت:  در حال حاضر کارشناسان مخابرات در حال بازدید از مراکز بهداشت غرب و شرق اهواز به منظور راه‌اندازی مراکز مشاوره تلفنی هستند همچنین جمع‌آوری اطللاعات برای ارسال پیامک به ساکنان مناطق با پوشش کم واکسیناسیون نیز در حال انجام است.

جانگران‌نژاد می‌گوید: در جلساتی که فرمانداران حضور نداشته یا حضور کمرنگی داشته‌اند، مشکل داریم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان  گفت: فرمانداران باید آمار‌هایی که به آن‌ها ارائه می‌شود را بررسی کنند و آمار‌های واقعی را مد نظر قرار دهند.

به گفته این مقام مسئول فرمانداران به موارد بستری و فوت توجه نکنند بلکه در این شرایط باید به مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی و موارد مثبت کرونا توجه شود و بر این اساس، وضعیت شهرستان‌ها را بررسی کنند، زیرا تعداد مراجعه‌کنندگان با علائم سرماخوردگی و موارد مثبت در حال افزایش است.

او افزایش پوشش واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک  را  از عوامل جلوگیری از پیک بیماری عنوان کرد و گفت:  در غیر این صورت و با رعایت ۵۰ درصدی شیوه نامه‌ها، قطعا با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت:  روند بیماری و ابتلا به اُمیکرون در کل کشور و خوزستان در حال افزایش است به گونه‌ای که تعداد مبتلایان در هر هفته نسبت به هفته قبل از آن دو برابر می‌شود.

به گفته محمد حسین سرمست  وقوع پیک همگانی احتمالا موجب اعمال محدودیت‌های زیادی می‌شود و عید نوروز سختی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.