فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بر لزوم پیگیری افزایش پوشش واکسیناسیون از سوی فرمانداران در شهرهای استان تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - ولی‌الله حیاتی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۵ دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: بخشی از نیاز‌ها و پشتیبانی‌ها طرح شهید سلیمانی تامین شده و بخشی نیز در حال پیگیری است.

او می‌گوید: امتحانات دانش‌آموزان به صورت حضوری در حال برگزاری است و  بازدید کارشناسان حوزه‌های مختلف از مدارس، رعایت نکات بهداشتی را تایید می‌کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: فرمانداران و روسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهر‌هایی که در اجرای طرح شهید سلیمانی و رعایت شیوه نامه بهداشتی ضعیف عمل کرده‌اند، به جلسه قرارگاه دعوت شدند و تقسیم کار‌ها انجام شد تا در این زمینه اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول باید تاخیری‌ها در تزریق دُز دوم هر چه سریعتر برای دریافت واکسن اقدام کنند و فرمانداران نیز باید افزایش پوشش واکسیناسیون را به جد پیگیری کنند.

حیاتی گفت: مصوبه‌ای در خصوص تعدیل عوارض اصناف به دلیل شرایط کرونا داشتیم که مقرر شده است جلسه‌ای با حضور اصناف، شهردار و فرماندار اهواز در این خصوص برگزار و این مصوبه عملیاتی شود.

هم اکنون سویه جدید کرونا (اُمیکرون) در سراسر دنیا از جمله کشور‌های اروپایی شیوع پیدا کرده به شکلی که در آلمان و انگلیس روزانه تا ۱۰۰ هزار مبتلا شناسایی می‌شود.

سویه اُمیکرون از قاره آفریقا به سراسر دنیا گسترش یافته است که به دلیل واکسینه نشدن کشور‌های فقیر است.

سازمان بهداشت جهانی پیشتر هشدار داده بود که کشور‌های توسعه یافته اگر واکسن مازاد خود را به کشور‌های کمتر توسعه یافته ندهند، شاهد شیوع گونه دیگری از کرونا خواهیم بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار