مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: چهار هزار و ۹۴۸ دادخواست کارگری طی ۹ ماه نخست امسال در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: این دادخواست های کارگری شامل بهره‌مندی از مزایای قانونی، بازگشت به کار و مرخصی در مراجع حل اختلاف مستقر در واحد‌های تابعه این اداره کل در استان بررسی شده است.

 او گفت:از این تعداد دادخواست سه هزار و ۲۷۲ مورد از سوی هیات‌های تشخیص منجر به صدور رای  شده و ۷۷۱ دادخواست تجدید نظر خواهی نیز به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های همدان و ملایر ارائه شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، به استناد ماده ۱۵۷ قانون کار، هر گونه اختلاف بین کارفرما و کارگر یا کارآموز ناشی از اجرای قانون و مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته جمعی کار باید در مراجع حقوقی مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

توصیفیان گفت: این گونه اختلافات در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا نمایندگان آن‌ها در شورای اسلامی کار و انجمن صنفی کارگران و کارفرما حل و فصل می‌شود و در صورت عدم سازش از طریق هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

او گفت:۷۳۱ مورد معادل ۲۲/۵ درصد آرا منجر به سازش شده است و در این مدت بیشترین آرای صادره با هزار و ۲۹۹ مورد مربوط به هیات‌های تشخیص شهرستان همدان و کمترین مورد با ۲۴ رای مربوط به شهرستان فامنین بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت:همچنین تعداد ۶۳۸ رای نیز توسط هیات‌های حل اختلاف مستقر در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های همدان و ملایر صادر شده است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.