هواشناسی استان مرکزی از ورود سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه ۲۷ دیماه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان، اراک - رامی کارشناس هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه فردا موقتا از میزان ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد، اما از روز دوشنبه موج بعدی بارش‌ها مناطق شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد که بر اساس نقشه‌های فعلی این سامانه از ساعات عصر روز دوشنبه تا بامداد سه شنبه استان مرکزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد وضع هوا را به صورت زیر پیش بینی کرد.

به دلیل ماهیت سرد این سامانه بارش‌ها بصورت برف خواهد بود و با عبور سامانه دمای هوا از روز چهارشنبه بطور محسوسی سرد خواهد شد و این شرایط دمایی تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد یافت.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی هوا نشان می‌دهد، امروز عمده ناپایداری‌ها در استان بصورت وزش باد شدید خواهد بود و سرعت وزش باد در برخی نقاط به حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

به دلیل پوشش برف موجود در سطح زمین احتمال کولاک برف در برخی نقاط مستعد بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های استان دور از انتظار نمی‌باشد وهمچنین از ساعات بعدازظهر امروز بتدریج افزایش ابر و در برخی از نقاط بویژه نوار غرب و مناطق نیمه شمالی استان احتمال رگبار موقت برف پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.