برگزاری اولین انتخابات الکترونیکی انجمن صنفی کارگران ساختمانی در اندیمشک

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک گفت: انتخابات نوبت دوم مجمع عمومی انجمن صنفی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان اندیمشک برای اولین بار به صورت الکترونیکی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سید ناصر حسینی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک می‌گوید: با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی برای انجمن صنفی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان، توانستیم امکان رای گیری را برای کارگران در هر نقطه و مکانی فراهم آوریم.

او گفت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی مزایای بسیاری از جمله، امکان نظارت دقیق هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات از طریق امکانات سامانه الکترونیکی، امکان اعتبار سنجی دقیق و سریع آرا، بررسی سریع اعتراضات، بالا رفتن سرعت عمل و شفافیت بسیار بالا در برگزاری انتخابات برای رای دهندگان، داوطلبان و هیات اجرایی را در پی داشت.

حسینی افزود: این انتخابات الکترونیکی با اجرای مکانیزم‌های مختلف در اهراز هویت و جلوگیری از هر نوع تقلب در انتخابات، موجب سرعت عمل بالا (یک الی ۲ دقیقه) برای هر رای دهنده شد.

به گفته این مقام مسئول، به علت اینکه ایجاد تجمع باعث شیوع بیماری کرونا در بین افراد می‌شود، برگزاری انتخابات الکترونیکی باعث افزایش استقبال کارگران ساختمانی شده و با مشارکت ۷۶ درصدی این انتخابات به پایان رسید.

انجمن صنفی کارگران و استادکاران طبق ماده ۱۳۱ قانون کار با هدف حفظ حقوق، منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران تشکیل شده است.

از مهم‌ترین وظایف و اختیارات انجمن صنفی کارگران، تلاش در جهت استیفاء حقوق و خواسته‌های مشروع و قانونی اعضا، دریافت حق عضویت و کمک‌های داوطلبانه به ترتیبی که در اساسنامه مقرر شده و پیگیری موضوع بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک می‌گوید: صنعت ساختمان شهرستان اندیمشک ۲هزار و ۷۲۰ نفر عضو دارد.

در پایان برگزاری انتخابات این دوره فتح الله طالبی، محمود درویشی، رمضان حقی و غلامرضا کاظمی به ترتیب به عنوان رییس هیات مدیره، نایب رییس، خزانه دار و بازرس و همچنین حمیدرضا جهانگیری، جواد موسوی به سمت علی البدل هیات مدیره، حسن سلیمی بازرس علی البدل و حمید جهانگیری نیز به عنوان دبیر این انجمن انتخاب شدند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضاصمدی فروشانی
۱۱:۵۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
سلام چرا فکرکارگران ساختمانی نیستید همه کارگرساختمانی ۵سال تونوبت بیمه کارگرساختمانی هستند که خبر از سهمیه بندی بیمه کارگرساختمانی نیست لطفن شما پیگیری کنید باتشکر از شما شماره تماس من09052649918صمدی ازشهر خمینی شهر لطفن نامه پیگیری کنید باتشکر از شما یک کارگرساختمانی بیمه نیستید لطفن پیگیری کنید با تشکر از