رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر، از ارزیابی فعالیت بدنی ۱۰۹ هزار و ۹۴۳ نفر از میانسالان ۳۰ تا ۵۹ ساله زیر پوشش این مرکز، خبر داد.

 باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  رضا زاده مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز در خصوص فعالیت بدنی و پرهیز از زندگی بی تحرک میانسالان در اپیدمی کرونا گفت: برای ارتقاء سلامت میانسالان در زمان شیوع بیماری کووید۱۹ با مشارکت ناظران، مراقبان سلامت، ماما‌ها و بهورزان در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌های پزشک خانواده و خانه‌های بهداشت زیر پوشش مرکز بهداشت شهدای والفجر، ۱۰۹ هزار و ۹۴۳ نفر از میانسالان ۳۰ تا ۵۹ سال از نظر فعالیت بدنی ارزیابی شده و خدمات گروه سنی میانسالان را دریافت کردند.

او گفت: همه گیری کووید۱۹ سبب در خانه ماندن بسیاری از افراد و کاهش فعالیت‌های بدنی و انجام فعالیت‌های ورزشی مانند شرایط پیش از شیوع بیماری کووید۱۹ دشوار شده و این دشواری برای افرادی که به طور معمول فعالیت بدنی کافی نداشته اند، بیشتر است.

 رضا زاده گفت: انجام هر اندازه فعالیت بدنی برای تمام گروه‌های سنی بسیار ضروری است و سه تا چهار دقیقه حرکات ورزشی سبک مانند راه رفتن یا حرکات کششی، بهبود گردش خون و فعالیت عضلانی را به همراه دارد.

مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: فعالیت بدنی منظم برای بدن و روان مفید است و موجب کاهش فشار خون بالا شده و به کنترل وزن کمک می‌کند و خطر بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌های مختلف را کاهش می‌دهد که همه این بیماری ها، می‌توانند آسیب پذیری بیشتری در برابر کووید۱۹ ایجاد کنند.

او گفت: فعالیت بدنی باعث بهبود آمادگی جسمانی عضلانی و آمادگی جسمانی قلبی تنفسی، بهبود سلامت استخوان، بهبود عملکرد، کاهش فشار خون، بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، دیابت، افسردگی و انواع مختلف سرطان‌ها از جمله سرطان پستان و سرطان روده بزرگ، کاهش خطر زمین خوردن و کاهش خطر شکستگی مفصل ران یا مهره‌ها و تنظیم تعادل انرژی و کنترل وزن می شود.

انتهای پیام/ت

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار